וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל גיגה ישראל: הקיצוץ החזוי בתקציבי המחשוב בארה"ב ב-2003 צפוי לפגוע במגזר הסטארט אפים בישראל

בעז בבאי

18.11.2002 / 13:59

גיגה צופה שהוצאות המחשוב בפועל של ארגונים בארה"ב ב-2003 יהיו זהות לאלו שב-2002, או נמוכות מהן במקצת



הקיצוץ החזוי בתקציבי המחשוב בארה"ב בשנת 2003 צפוי לפגוע במגזר חברות הסטארט אפ בישראל - כך העריך היום אריק מאיר, מנכ"ל גיגה אינפורמיישן גרופ ישראל. הערכתו של מאיר מתבססת על תחזית 2003 של גיגה אינפורמיישן גרופ, הצופה שהוצאות המחשוב בפועל של ארגונים בארה"ב בשנת 2003 יהיו במקרה הטוב זהות לאלו שהוצאו בשנת 2002, או נמוכות מהן במקצת.



הירידה בהיקף הוצאות המחשוב בשנת 2003 לעומת שנת 2002 תהפוך שנה זו לשנה שלישית ברציפות בה נמדדת ירידה בתקציבי המחשוב בארה"ב. "משמעות הדבר היא המשך הזמנים הקשים לספקי המחשוב, אולם התקופה הקשה ביותר כבר נמצאת מאחורינו", אומר אנדרו ברטלס, אנליסט בכיר בגיגה. "הלקוחות יוכלו לקבל בשנת 2003 תמורה גדולה בהרבה עבור כל דולר שהם יוציאו, מאחר שליצרנים לא תהיה ברירה אלא להמשיך בהורדת מחירים".



"הנתונים החדשים אינם מבשרים טובות לתעשיית ההיי-טק העולמית, ובכלל זה גם אינם טובים לתעשיית ההיי-טק הישראלית", אמר מאיר. להערכתו, "המשך הקיפאון והקיצוץ בתקציבי המחשוב משמעו שארגונים גדולים ימעטו להשקיע בטכנולוגיות חדשות, ובפרט בטכנולוגיות המגיעות מחברות סטארט אפ ומחברות קטנות. מגמה זו פוגעת בראש ובראשונה בחברות קטנות ובחברות סטארט אפ המנסות להחדיר מוצרים לשוק, כאשר בפלח שוק זה נמצאות רבות מחברות ההיי-טק הישראליות".



מאיר מציע לחברות הטכנולוגיה הישראליות למקד את תהליך המכירה בהחזר ההשקעה הצפוי ללקוח, ולא בחדשנות הטכנולוגית של המוצר. "מנהלי הכספים ומנהלי מערכות המידע חושבים כיום בעיקר על קיצוץ בהוצאות ושמירה על רווחיות, ולאו דווקא על חדשנות טכנולוגית", הוסיף.



הדו"ח החדש של גיגה צופה ירידה של 1% ב-2003 ברכישות בתחום ציוד התקשורת לעומת שנת 2002, נתון המהווה בלימה בהידרדרות שחווה פלח שוק זה בשנתיים האחרונות. בשנת 2001 צנחו היקפי הרכישות בשוק זה ב-22%, ובשנת 2002 צנחו התקציבים המיועדים לשוק ציודי התקשורת ב-13% נוספים.



גיגה צופה גידול של 3% בתקציבי החומרה של ארגונים בארה"ב ב-2003, לאחר אפס גידול בשנת 2002 וצניחה של 20% בתקציבים אלו בשנת 2001. אולם החברה מסייגת הערכה זו בצפי כי למרות גידול מתון בתקציבי החומרה המתוכננים, היקף ההוצאות בפועל יהיה זהה לזה של 2002 או נמוך יותר, מאחר שספקי החומרה מוכנים להפחית מחירים ולגלות גמישות רבה, במטרה לאושש את מכירותיהם.



"אנו צופים כי ספקי מחשוב קטנים ובינוניים רבים, אשר הצליחו איכשהו לשרוד את שנת 2002, ייעלמו מהשוק או יירכשו במהלך שנת 2003. לכן אנו ממליצים לארגונים לבדוק היטב את הספקים שלהם, כדי לוודא שאלה לא ייעלמו", ציין ברטלס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully