וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת ברגר קינג לא התבצעה בשל מחלוקת על תנאי הרכישה

דפנה מאור

18.11.2002 / 17:27

המוכרת, חברת המשקאות דיאגאו, תמשיך במשא ומתן עם קבוצת הרוכשים שמבקשים להוריד ממחיר רכישה של 2.26 מיליארד דולר



רכישת ברגר קינג על ידי קבוצת משקיעים פרטיים לא הושלמה, כך הודיעה היום המוכרת, חברת המשקאות דיאגאו. הסיבה להפסקת העסקה היא בקשת הרוכשת, קבוצת משקיעים בראשות טקסס פסיפיק גרופ, לשנות את תנאי הרכישה כדי לשקף את תנאי השוק שהידרדרו מאז חתימת החוזה. TPG הסכימה לשלם 2.26 מיליארד דולר תמורת רשת מסעדות המזון המהיר.



דיאגאו, יצרנית המשקאות החריפים הגדולה בעולם, אמרה כי היא תמשיך במשא ומתן עם TPG, ותשקול במקביל את כל האפשרויות שלה. היא ביקשה למכור את ברגר קינג כחלק מאסטרטגיה של התמקדות בעסקי המשקאות החריפים ומכירת תחומים אחרים.



קבוצת המשקיעים כללה את TPG, זרוע ההשקעות הפרטיות של גולדמן סאקס וביין קפיטל. לפי תנאי החוזה שנחתם ביולי, על רשת ברגר קינג לעמוד ביעדי ביצועים מסוימים.



דיאגאו הבריטית העמידה את ברגר קינג למכירה במארס השנה מתוך כוונה למכור אותה תוך חצי שנה ולהתמקד בעסקי המשקאות החריפים, הכוללים את מותגי וודקה סמירנוף ובירה גינס. במסגרת תהליך התכנסות זה מכרה דיאגאו בשנה שעברה את חטיבת פילסברי המייצרת מוצרי מאפה להכנה ביתית תמורת 10.5 מיליארד דולר.



רשת ברגר קינג הוקמה ב-1954, ונמכרה ליצרנית המזון פילסברי ב-1967. ב-1988 נמכרה פילסברי לגרנד מטרופוליטן, אשר התמזגה ב-1997 עם גינס ויצרה את דיאגאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully