וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקס הכריזה על תוכנית רכישה עצמית של עד 2.5 מיליון מניות; לפי מחיר המניה היום ההיקף יהיה 4 מיליון דולר

גתית פנקס

18.11.2002 / 17:56

לחברה 26.8 מיליון דולר בקופה והיא צפויה להוציא 10 מיליון דולר על תרופת ה-KRX-1; האחראי על קשרי משקיעים בחברה: לא נצטרך לגייס כסף נוסף



חברת קריקס הישראלית מנסה להעלות את מחיר המניה: החברה מירושלים הודיעה היום כי דירקטוריון החברה אישר ביצוע רכישה עצמית של מניות עד לגובה של 2.5 מיליון מניות של החברה. לפי מחיר המניה בפתיחת המסחר, 1.6 דולרים, הרי שמדובר בהוצאה של 4 מיליון דולר. המשקיעים מקבלים את ההודעה בשמחה, והמניה עולה כעת ב-8% (אם כי במחזור מסחר נמוך יחסית) למחיר המשקף לחברה שווי שוק של כ-35 מיליון דולר.



"אנחנו מאותתים לשוק בצורה זו כי אנחנו מעריכים שמחיר המניה נמוך", אומר רון בן צור, האחראי על קשרי המשקיעים בחברה, "זאת, בהתייחס לפוטנציאל התרופות שלנו והפרויקטים עליהם אנחנו עובדים".



הרכישות ייעשו במסגרת המסחר הרגיל במניה או באמצעות רכישות חבילות מניות בצורה אחרת, לפי תנאי השוק. כיום יש לחברה 19.9 מיליון מניות והיא תמומן באמצעות הונה החוזר של החברה. "אנחנו אופטימיים לגבי ההגעה להסכמה עם מנהל התרופות והמזון האמריקאי בנוגע לתרופת ה-KRX-101 ובטוחים בהצלחה של החברה בעתיד הרחוק. על כן אנחנו מאמינים שהתוכנית לרכישת המניות היא לטובת האינטרס של בעלי המניות", אומר בן צור.



הוא מכוון להודעתה של החברה מהשבוע שעבר לפיה קיבלה אישור מה-FDA לביצוע מזורז של הניסויים בתרופת ה-KRX-101 המיועדת לטיפול בסיבוכי כליות הנובעים ממחלת הסוכרת (נפרופתיה סוכרתית). לדבריו, הפוטנציאל של התרופה הוא כמיליארד דולר לשנה בארה"ב "בהערכה קונסרווטיווית". ההליך המזורז, מאמינים בחברה, יאפשר לה להגיע לשוק עם התרופה ב-2005.



לחברה יש כיום 26.8 מיליון דולר בקופה לאחר ששרפה 11 מיליון דולר מאז תחילת השנה. פעולת הרכישה העצמית שמבצעת קריקס בפרט וחברות אחרות בכלל, מעבירה לשוק מסר לפיו לחברה אמצעים נזילים המאפשרים לה לבצע את ההשקעה האופטימלית כיום בשוק - כלומר, רכישת מניותיה שלה. פעולה זו תסייע להקטין את כמות המניות בשוק, וכך "על הנייר", היצע המניות קטן יותר, וכל בעל מניות אחר מרוויח מכך. המקרה של קריקס הוא "קלאסי" פחות, שכן היא צפויה לרשום הוצאות של כ-10 מיליון דולר בגין אישור התקופה ולכן זקוקה למזומנים.



"לא נצטרך לבצע גיוס מזומנים, כי בעקבות הארגון מחדש שעשינו ברבעונים האחרונים קצב שריפת המזומנים ירד משמעותית ויגיע לכל היותר ל-3 מיליון דולר לרבעון אחרי הרבעון הראשון של 2003 ובהמשך נרד אף מתחת לזה", אומר בן צור, "כעת שיפרנו את פרופיל הסיכוי/סיכון שלנו בכל הנוגע ל-KRX-101 ואנחנו מאמינים כי יהיה זה אפשרי למצוא שותפים פוטנציאליים, מהלך עליו אנחנו עובדים תקופה ארוכה. חשוב להבין כי מציאת השותף היא לא מלאכה פשוטה, שכן השותף אמור לממן את הניסוי, לשלם תשלומים מראש וגם על פי אבני דרך - אבל אנחנו בעיצומו של התהליך".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully