וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלסינט חתמה על הסכם למכירת מפעל המכלולים במעלות

סוכנויות הידיעות

18.11.2002 / 18:01

הערך המאזני של נכסי המפעל, בניכוי התחייבויות, עומד על כ-34 מיליון דולר



חברת אלסינט , הנמצאת בשליטת אלביט הדמיה מקבוצת אירופה ישראל של מוטי זיסר, הודיעה היום כי חתמה על הסכם למכירת מפעל המכלולים שלה, המצוי במעלות.



במסגרת ההסכם, שנחתם ב-13 בנובמבר, צפויה אלסינט למכור את כל פעילות ונכסי המפעל, כמו גם כל ההתחייבויות הקשורות אליו. סגירת העסקה, הצפויה בחודש הבא, תהיה בכפוף לקבלת אישור רשות ההגבלים העסקיים בישראל.



הערך המאזני של הנכסים האמורים, בניכוי התחייבויות, בנוסף לתשלום מוניטין במסגרת ההסכם, עומד על כ-34 מיליון דולר. אלסינט צפויה לרשום רווח הון בעקבות העסקה.



פעילות הייצור ואספקת המכלולים ותתי המכלולים של אלסינט הניבה במחצית הראשונה של השנה הכנסות של כ-200 מיליון שקל. מוצרים אלה יוצרו בעיקר עבור מערכות ה-CT וה-MRI, ומפעל החברה במעלות נהנה ממעמד מועדף בחברת GEMS (הנקרא General Electric Medical System). כמו כן, למפעל יש הסכם דומה עם חברת Marconi Medical Systems הנמצאת בשליטת פיליפס ההולנדית. עם זאת, למרות התרומה הנכבדה של פעילות המכלולים לשורה העליונה של אלסינט, 66% מסך הכנסותיה במחצית הראשונה, הרי שהרווח הגולמי אותו היא הניבה הסתכם בכ-30 מיליון שקל - רק 45% מסך הרווח הגולמי.



חתימת העסקה צפויה להקטין משמעותית את הכנסותיה של אלסינט, שתהפוך לחברה שכל פעילותה תהיה הפעלה וניהול של 8 בתי מלון תחת שם המותג Park Plaza. בנוסף, אלסינט מחזיקה ב-3 בתי מלון ואתרי נופש בשלבי הקמה שונים באנגליה, הונגריה וישראל.



אלסינט סיימה את הרבעון השני של שנת 2002 עם הכנסות של כ-163.4 מיליון שקל - כ-31% יותר מההכנסות ברבעון המקביל. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-21.9 מיליון שקל - שיפור ניכר בהשוואה להפסד של כ-8.4 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2001.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully