וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות הורידה את דירוג ההתחייבויות של נור ל-BB מ-BBB

TheMarker

18.11.2002 / 18:49

מעלות: הורדת הדירוג משקפת את ההרעה המתמשכת בסביבתה העסקית ובמעמדה העסקי של החברה ואת השלכותיה על נתוניה הפיננסיים



חברת מעלות הורידה היום את דירוג ההתחייבויות של חברת נור ל-BB תחת דירוג קודם של BBB. מעלות מסרה כי הורדת הדירוג משקפת את ההרעה המתמשכת בסביבתה העסקית ובמעמדה העסקי של החברה ואת השלכותיה על נתוניה הפיננסיים. נור עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות דפוס דיגיטליות וחומרי הדפסה לתחומי ההדפסה בפורמט הרחב.



החברה דיווחה בסוף השבוע שעבר על ירידה בהכנסות, וזאת לאחר שהצליחה לדווח ברבעון שעבר על צמיחה, לראשונה לאחר חמישה רבעונים של ירידה בהכנסות. ההכנסות הסתכמו ברבעון השלישי ב-20.9 מיליון דולר - ירידה של 10% מהרבעון הקודם ושל 30% מהרבעון המקביל. בשורה התחתונה מדובר על הפסד נקי של 1.2 מיליון דולר או 7 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 83 אלף דולר או סנט אחד למניה ברבעון המקביל. ברבעון הקודם דיווחה על הפסד נקי של 1.9 מיליון דולר או 11 סנט למניה.



מעלות מציינת כי "המיתון הנוכחי בכלכלה העולמית נותן את אותותיו גם בשחיקה בהיקף הביקושים למדפסות דיגיטליות בפורמט רחב". מעלות מעריכה כי קיים פיגור בין ההתאושות בתחום זה לבין יציאת הכלכלה העולמית מהמיתון.



במעלות מציינים כי להערכתם לנור פיזור עסקי מצומצם, וכי ניכר בתוצאות החברה שהיא סבלה בתקופה זו מאיבוד נתחי שוק בתחום המדפסות, כנראה עקב השקה מוקדמת של מספר מוצרים.



"הקיצוץ בהוצאות ההנהלה וכלליות והוצאות המו"פ, קיזז חלק מההרעה שנרשמה החל משנת 2001 בתוצאות החברה, אך לא מנע מנור לעבור להפסד תפעולי של כ-4.1 מיליון דולר בשנת 2001 וכ-5.8 מיליון דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של 2001", מציינים במעלות.



עוד הם אומרים כי בשנת 2001 ניכרת פגיעה גם באיתנותה הפיננסית של נור. עוד ציינו כי במהלך הרבעון הראשון של 2002 חתמה החברה על הסכם עם בנקים להארכת מועד הפירעון של ההלוואות עד 2005. במסגרת ההסכם הציבו הבנקים לחברה תנאים לגבי ביצועים פיננסיים ותפעוליים. הנהלת החברה הודיעה במהלך השנה לנור כי היא לא עמדה באחד התנאים, אך הבנקים הסכימו למרות זאת לא לכפות עליה פירעון מוקדם של ההלוואות, וזאת בתנאי שתעמוד בדרישות האמורות ברבעונים הבאים.



במעלות מציינים את התזרימים השליליים שנור הציגה, בסך של 10.2 מיליון דולר ב-2000 וכ-600 אלף דולר ב-2001. הם מציינים כי השיפור נרשם כתוצאה מירידה בימי המלאי והלקוחות כנגד הרעה ברווחיות החברה. יחד עם זאת, בשלושת הרבעונים הראשונים של 2002 חל גידול משמעותי בימי המלאי והלקוחות, כך ציינו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully