וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטלקום והמדיה משכו לעליות; דיאגאו איבדה 4.6% בשל החשש שמכירת בורגר קינג תתבטל

רן דוידוב

18.11.2002 / 20:45

קבוצת טקסס פסיפיק חזרה בה מהצעת הרכש שהגישה לחברת המשקאות האלכוהולים הגדולה בעולם; מניות הטלקום רשמו עליות חדות בעקבות העלאת המלצה למגזר



עליות השערים החדות שנרשמו בבורסות אירופה התמתנו בסיום בעקבות התפנית השלילית בוול סטריט. מניות הטכנולוגיה והמדיה רשמו עליות שערים חדות במקביל למגמה חיובית שאפיינה גם את מגזרי הפיננסים והנפט. מדד FTSE עלה יום שלישי ברציפות ב-0.6%; ה-CAC בפאריס טיפס ב-1.5%; הדקס בפרנקפורט עולה לקראת סיום ב-0.3%.



נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, עלתה ב-2.3% לאחר שהודיעה כי היא צופה גידול של 5%-10% במכירות מכשירי סלולר בשנה הבאה, בהתבסס על צמיחה בארה"ב, אסיה ומזרח אירופה. בראיון ל"פייננשל טיימס" אמר מנכ"ל החברה יורמה אולילה כי מספר המשתמשים ברשתות סלולר צפוי לצמוח ממיליארד היום ל-1.5 מיליארד ב-2005.



מריל לינץ' העלה את דירוג מניות הטלקום האירופיות מ"משקל חסר" ל"משקל יתר", מכיוון שהחברות מקצצות בהוצאותיהן ומשפרות את תוצאותיהן. וודאפון עלתה ב-2.6%; BT עלתה ב-2.3%; פראנס טלקום עלתה ב-3.5%.



כייבל אנד וויירלס, שאיבדה קרוב למחצית מערכה בשבועות האחרונים, התאוששה בעלייה של 8.9%. לעלייה הנוכחית הובילו שמועות כי מנכ"ל החברה, גראהם וואלס, יודיע בקרוב על פרישה מתפקידו. במסגרת חרושת השמועות הועלה גם שמו של פיטר מנינג, שעמד בעבר בראש חברת קולט טלקום, לתפקיד המנכ"ל החדש.



ענקית התרופות גלקסו סמית קליין עשויה לרכוש את חטיבת התרופות המפסידה של חברת הכימיקלים הגרמנית באייר. השגת השליטה בחטיבת התרופות המפסידה של באייר תעלה כ-8.06 מיליארד דולר, ותספק לגלקסו מספר מוצרים, לרבות תרופת האנתרקס סייפרו. כמו כן, היא תוכל להרחיב את צנרת המוצרים הנמצאים בתהליך פיתוח. מניות גלקסו ירדו ב-1.8%; באייר עולה ב-2.6%.



ספקית המידע הפיננסי רויטרס מקצצת 60 משרות בחטיבת החדשות. אלו נמנים על 210 המועסקים שתפטר החברה, מרביתם בחטיבות המכירות וההנדסה בצפון אמריקה. מניות רויטרס זינקו ב-6.1%. עוד בלטו במניות המדיה מניות פירסון שעלו ב-3.6%.



במניות הפיננסים והביטוח נרשמו עליות. חברת AXA עלתה ב-3.5%; פרודנשל התחזקה ב-5.2% ו-ING ההולנדית עלתה ב-4.4%; מינכן רה עולה ב-3.4% על רקע העלאת המלצה מצד דויטשה בנק.



דיאגאו, חברת המשקאות האלכוהוליים הגדולה בעולם, ירדה ב-4.6% בעקבות האפשרות שמכירת רשת בורגר קינג הנמצאת בבעלותה לא תצא לפועל, לאחר שקבוצת הרכש טקסס פסיפיק חזרה בה מהצעת הרכש שהגישה בחודש יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully