וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימו העיצומים במס הכנסה לאחר תשעה שבועות

חיים ביאור

18.11.2002 / 22:17

סיום העיצומים התאפשר בעקבות הסכם קיבוצי מיוחד שהושג הערב; יידרשו כשבועיים כדי שעובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ידביקו את הפיגור שנוצר בטיפול בנישומים



העיצומים במשרדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין בהם נקטו 3,400 העובדים מזה 9 שבועות הסתיימו, והעבודה תתחדש כסדרה מחר בבוקר.



סיום העיצומים התאפשר בעקבות הסכם קיבוצי מיוחד, שהושג הערב בין מזכ"ל הסתדרות עובדי המדינה, עופר עיני, והממונה על השכר במשרד האוצר, יובל רכלבסקי, בהשתתפות יו"ר ועד עובדי מס הכנסה טלחום פרדילוב. על פי ההסכם, יקבלו כ-700 מעובדי מס הכנסה "תוספת כוננות" בגובה מאות שקלים. התוספת תשולם לעובדי מחלקת חקירות, ניהול ספרים ("קומנדו מס") ולעובדי מחלקת הוצאה לפועל.



עוד הוסכם, שהחל מינואר 2004 יקבלו מאות מעובדי מס הכנסה תוספת מיוחדת בגין הרפורמה במס, שתופעל מינואר הקרוב. התוספת תנוע בין 500 ל-900 שקל לעובד. כמו כן סוכם על הגדלת מכסת השעות הנוספות ועל שינוי תקן לעובדים בכל הרמות.



עיני העריך כי לנוכח העיצומים הממושכים, שבמהלכם לא ניתנו שירותים לציבור, יידרשו כשבועיים כדי שעובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ידביקו את הפיגור שנוצר בטיפול בנישומים.



במהלך העיצומים במשרדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין לא התקיימה קבלת קהל, העובדים לא השיבו לפניות טלפוניות ולא טיפלו בדברי דואר. שכירים ועצמאים לא יכלו לפתוח תיק נישום, לא ניתן היה לערער על גובה השומה, לקבל זיכוי ממס או לבצע תיאום מס. עסקות למכירת או לקניית דירות, בסכום של מאות מיליוני שקלים, לא הושלמו, מכיוון שלא ניתן היה לרשום אותן במשרדי מיסוי מקרקעין לצורך קביעת גובה המס בגין עסקות אלה.



העיצומים גרמו להאטה בגביית המסים, והנזק למשק בשל כך מוערך בעשרות מיליארדי שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully