וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו נופל מול הדולר יום רביעי ברציפות בעקבות נפילות בשערי מניות הבנקאות והאג"ח ביפאן

רן דוידוב

18.11.2002 / 22:40

מאבד 0.6% ונסחר בשער של 121.15 ין לדולר; היורו נחלש לרמה של 1.0083 מול הדולר על רקע נתוני צמיחה איטיים בגרמניה וחשש מכוונת ממשלתה להטיל מס על רווחי הון



יום רביעי של ירידות נרשם עבור הין. המטבע היפאני ירד בחדות ב-0.6% בעקבות חששות כי יישומה של הרפורמה הבנקאית ביפאן עלול להיתקל בקשיים. הין נחלש ל-121.15 ין לדולר לעומת 120.49 ין לדולר אמש. היורו נחלש מול הדולר ל-1.0083 דולר מ-1.0098 אמש.



הירידה בין נרשמה גם במקביל לנפילה של 1.8% במדד הניקיי בבורסת טוקיו לשפל של קרוב ל-20 שנה. מניות הבנקים משכו לירידות על רקע אותם חששות, בעקבות דבריו של מזכיר הממשלה יאסואו פוקודה, אשר אמר כי הממשלה לא מתכננת לגייס תקציב נוסף של 42 מיליארד דולר.



ראש ממשלת יפאן, ג'וניצ'ירו קואיזומי, אמר בשבוע שעבר כי ממשלת יפאן מתכננת להגדיל את הוצאותיה כדי לכסות על ירידה בגבייה ממסים. במהלך סוף השבוע דיווח העיתון "ניהון קייזאי" כי הממשלה מתכננת להוציא 4 טריליון ין (33.3 מיליארד דולר) על חבילת תמריצים כלכליים.



היורו נחלש מול הדולר לאחר שהבונדסבנק מסר שכלכלת גרמניה, הגדולה בגוש היורו, צמחה ב-0.3% בלבד ברבעון השלישי, בקצב דומה לשני הרבעונים הקודמים. בנוסף עוררה חשש תוכנית של ממשלת גרמניה להטיל מס על רווחיה הון ממכירת מניות ונדל"ן שעלולה לפגוע בצמיחה הכלכלית.



הדולר עשוי לסגת השבוע על רקע ציפיות כי גירעון הסחר של ארה"ב נשמר סמוך לשיא בספטמבר. לפי תחזיות היה הגירעון 37.3 מיליארד דולר, לעומת שיא של 38.5 מיליארד דולר שנרשם באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully