וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועד הרחבת האיחוד האירופי: 1 במאי 2004

שרון שדה

18.11.2002 / 22:35

האיחוד האירופי עשה לפני חודש צעד משמעותי לקראת הרחבתו למזרח אירופה ודרומה והודיע על צירופן לאיחוד של 10 מדינות חדשות עד שנת 2004



מאת שרון שדה וסוכנויות הידיעות



שרי החוץ של האיחוד האירופי קבעו היום (שני) את מועד הרחבת האיחוד למזרח אירופה ודרומה וצירופן של 10 המדינות החדשות: "15 שרי החוץ של האיחוד הסכימו ביניהם טנטטיווית על ה-1 במאי 2004 כתאריך היעד", אמר מקור דיפלומטי בכיר.



המקור ציין כי המועד נקבע על פי הערכת זמן המקובלת על שרי החוץ, לפיה אישור הסכם ההצטרפות יימשך כשנה, לאחר שייחתם ככל הנראה באפריל 2003 באתונה.



לפני כחודש נקט האיחוד האירופי צעד משמעותי לקראת הרחבתו למזרח אירופה ודרומה והודיע על צירופן לאיחוד של 10 מדינות חדשות עד שנת 2004. הנציבות האירופית בבריסל פירסמה טיוטת דו"ח, לפיו המדינות - קפריסין, צ'כיה, אסטוניה, הונגריה, לטוויה, ליטא, מאלטה, פולין, סלובקיה וסלובניה - מוכנות לקראת הצטרפות לאיחוד והן הוצבו ברשימת המועמדות המיידיות להצטרפות. בדו"ח הובעה תמיכה גם בצירופן של בולגריה ורומניה בשלב מאוחר יותר, ב-2007, אך לא נקבע כל תאריך למועד פתיחת המשא ומתן על צירופה של טורקיה.



מתחשיבים שערך מכון המחקר "המרכז לרפורמה אירופית" (CER) עולה כי עלות ההרחבה תסתכם ב-67 מיליארד יורו עד 2007, ולדברי המכון מדובר בסכום זניח בהשוואה לעלות איחוד שתי הגרמניות, שהסתכם בכ-600 מיליארד יורו. לדברי הנציבות, המדינות המועמדות עמדו בקריטריונים שהוצבו להן, לרבות ערבויות לשמירה על דמוקרטיה, שלטון החוק וזכויות אדם, וכלכלת שוק מתפקדת אשר יכולה להתמודד עם כוחות השוק באיחוד האירופי. הן גם יצטרכו להוכיח יכולת לאמץ וליישם את החקיקה האירופית, ולקחת על עצמן התחייבויות מגוונות, כולל דבקות ביעדים הפוליטיים, המוניטריים והכלכליים של האיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully