וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: וול מארט ו-AT&T גררו הדאו לירידות; UAL זינקה בכ-19% על רקע פיטורים וקיצוץ עלויות

רן דוידוב

18.11.2002 / 23:15

וול מארט איבדה 3.2% בעקבות תחזית מכירות מאכזבת וגררה את מגזר הקמעונאיות לירידות; מניות התוכנה והמחשבים גררו הנאסד"ק לירידות - מיקרוסופט איבדה 1.5%



תחזית מכירות מאכזבת של ענקית הקמעונאות וול מארט הכתיבה מגמה שלילית במניות הקמעונאיות ומשכה את בורסות וול סטריט לירידות שערים. AT&T ירדה בלמעלה מ-5% בעקבות הורדת המלצה של ליהמן ברדרס והובילה את מדד דאו ג'ונס לירידה של 1.1. ירידות שערים במניות התוכנה והמחשבים גררו את מדד נאסד"ק לירידה של 1.2% חרף מגמה חיובית מתונה במגזר השבבים. מניות יונייטד אירליינס זינקו ב-18.6% לאחר שהודיעה על תוכנית קיצוצים.



וול מארט (סימול WMT) איבדה 3.2% לאחר שחזתה שמכירות חנויות הרשת בנובמבר ירשמו צמיחה שתהיה ברף התחזיות התחתון העומד על 2%-4%. מתחרותיה טארגט (סימול TGT) וקוסטקו (סימול COST) איבדו 4.4% ו-3.3% בהתאמה.



מיקרוסופט ירדה ב-1.5% למרות שדיווחה כי שולי הרווח התפעולי שלה ממכירת תוכנת ההפעלה חלונות עמדו על 86% ברבעון השלישי. חטיבת הלקוחות של מיקרוסופט , המשווקת את חלונות XP, חלונות 2000, NT ,Me וחלונות 98, דיווחה על רווח תפעולי של 2.48 מיליארד דולר על מכירות של 2.89 מיליארד דולר.



חברת התוכנה קומפיוטר אסושיאייטס עלתה ב-1.5% לאחר שצ'ארלס ואנג, מייסד ויו"ר החברה, הודיע על פרישה מתפקיד היו"ר ומחברותו בדירקטוריון החברה. ואנג ציין כי פרישתו תצא לפועל מיד. את כיסא היו"ר יתפוס מי שכיהן כמנכ"ל החברה בשנים האחרונות, סאנג'יי קומאר.



יצרנית מעבדי המחשב איי.אם.די תרשום ברבעון הרביעי הפרשה של 300-600 מיליון דולר הקשורים למהלך הארגון מחדש אותו הציגה בשבוע שעבר. החברה הודיעה ביום חמישי על קיצוץ של 15% בכוח העבודה - כ-2,000 עובדים. החברה ציינה כי מהלך הפיטורים יתבצע בהדרגה עד לרבעון השני של 2003. 1,000 מעובדי החברה המפוטרים קיבלו את הודעת הפיטורים עם פרסום ההודעה לעיתונות. מניותיה של החברה עלו ב-0.8% על רקע מגמה חיובית מתונה במגזר השבבים.



מניות טקסס אינסטרומנטס עלו ב-3.7% לאחר שאנליסט בר סטרנס העלה את תחזית ההכנסות של החברה לרבעון הרביעי; מוטורולה התחזקה ב-3.9%.



חברת התעופה יונייטד איירליינס המריאה ב-18.6% לאחר שמסרה כי תפטר 9,000 עובדים לאחר שהגיעה להסדר עם ועדי העובדים בחברה. הפיטורים יסייעו לחברה להימנע מפשיטת רגל, בטווח הקרוב לפחות. יונייטד איירליינס שורפת מזומנים בקצב מדאיג של 7 מיליון דולר ליום. עד עתה בשנת 2002 הפסידה החברה 1.7 מיליארד דולר. החברה מצפה להגיע לרווח תפעולי עד לשנת 2004.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully