וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהשדה ישירות לצרכן: בקרוב שוק איכרים גם ביישוב שלכם?

23.10.2017 / 15:30

משרד החקלאות מקדם תוכנית תמיכה בהיקף של כ-20 מיליון שקל לרשויות מקומיות שיעודדו הקמת שוקי איכרים. המטרה: צמצום פערי התיווך בין החקלאים למשווקים שמתגלגלים לכיס הצרכן. "המהלך יביא להפחתת מחירים ביחס למחירים הנהוגים ברשתות השיווק"

שוקיסטה. יעל צור,
שוק איכרים/יעל צור

משרד החקלאות מקדם בימים אלה מיזם לתמיכה ברשויות מקומיות, שיעודד הקמת שוקי איכרים בערים וביישובים ברחבי הארץ. המטרה העיקרית: להפחית את יוקר המחייה. במשרד סבורים כי המהלך יביא להורדת מחירי הירקות והפירות על ידי צמצום פערי התיווך בין החקלאים והמשווקים - שמתגלגלים לכיס הצרכן.

בנוסף, מעריכים במשרד כי ריבוי של שווקים מסוג זה יובילו להבאת תוצרת טרייה ואיכותית לצרכנים ישירות מהשדה. על פי התוכנית, התוצרת תהיה מגוונת ותכלול לפחות 16 דוכנים של תוצרת חקלאית, ובהם לפחות 16 מוצרים המהווים את סל הבסיס, כאשר מחציתם פירות ומחציתם ירקות. מחיר התוצרת יהיה מוזל עבור הצרכן, ולא יעלה על המחיר הסיטוני העדכני של אותה התוצרת. את העדכון היומי אודות מחירי התוצרת החקלאית ניתן יהיה למצוא באתר האינטרנט של "תוצרת הארץ".

בחודשים האחרונים ערך משרד החקלאות מיפוי של שוקי איכרים הקיימים ברחבי הארץ, לצורך בחינה והערכת הצורך להקמת שווקים נוספים. כדי להגדיל את כמות השווקים הקיימים, ולאפשר לצרכן ולחקלאי ליהנות ממחירים הוגנים ותוצרת טרייה, יזם המשרד תוכנית תמיכה בהיקף של כ-20 מיליון שקל לתקופה של כ-3 שנים עבור הרשויות המקומיות לעידוד הפעלת שוקי איכרים.

השווקים יקורו ויפתחו לקראת סוף השבוע

כל רשות מקומית שתעמוד בתנאי הסף, תקבל סיוע מהמשרד בסך כ-330 אלף שקל ועד לסכום מקסימום של כ-750 אלף שקל, וזאת בהתאם למספר הדוכנים שיעמדו לרשות החקלאים באותו השוק. השווקים יהיו מקורים וייפתחו לקראת סוף השבוע בימי שישי במשך כל חודשי השנה (46 שבועות), לכל הפחות 5 שעות ביום, ובימים נוספים לפי בחירת הרשות המקומית.

כל רשות המעוניינת בקבלת התמיכה, תחויב שלא לגבות כל תשלום עבור הדוכן מהיצרנים, לרבות חשמל, דמי ניהול, מים, ארנונה, שירותי ניקיון, שירותי פינוי פסולת, דמי שירות וכדומה. תמיכה גבוהה יותר תינתן לרשויות שיתנו לחקלאים מקומיים למכור את התוצרת ישירות, על פני רשויות ש"יסתפקו" בדוכנים של סיטונאים.

לדברי אורי צוק בר, סמנכ"ל מחקר כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות, "להערכת המשרד, המהלך יביא להפחתת מחירים ביחס למחירים הנהוגים ברשתות השיווק, וכן יביא לצמצום פערי התיווך. אנו רואים במהלך זה אבן דרך חשובה, ממנה ייהנו הן הצרכן והן החקלאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully