וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנקאות דיגיטלית: בנק לאומי יוצא במיזם משותף עם Temenos ו-VMware

24.10.2017 / 11:17

במסגרת המיזם המשותף, יוכל בנק לאומי להאיץ את תהליך הכניסה של בנקים מסורתיים וגופים קמעונאיים בינלאומיים למודל הבנקאות הדיגיטלי "Pepper" שהושק בתחילת השנה

רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי. יוסי זליגר, מערכת וואלה! NEWS
רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זליגר

מנכ"לית לאומי, רקפת רוסק עמינח, הכריזה אמש (שני) בכנס החדשנות "Money 20/20" בלאס וגאס על שיתוף פעולה ראשון מסוגו, במסגרתו בנק לאומי יחבור לענקית התוכנה Temenos ולחברת תשתיות הענן VMware, לצורך יצירת פלטפורמת בנקאות דיגיטלית מתקדמת עבור גופים בינלאומיים.

המיזם המשותף יתבסס על הפלטפורמה הטכנולוגית שעומדת מאחורי הבנק הדיגיטלי Pepper, שהושק על ידי לאומי בתחילת השנה. הפלטפורמה החדשה תשלב את בסיס המוצרים החדשני של Pepper עם מערכת הליבה של Temenos, והיא תיושם על תשתית הענן של VMware.

בכנס, שבו השתתפו מעל 11 אלף איש מ-85 מדינות, כולל 1,700 נשיאים ומנכ"לים של חברות כמו אפל, פייפאל, אובר ואחרות, סקרה רוסק עמינח את השינויים שחווה העולם הפיננסי בשנים האחרונות, אשר שיבשו את מודל הבנקאות הקלאסי. היא הצביעה על הצורך המיידי של הבנקים המסורתיים לשנות את המודל העסקי, כדי להישאר רלוונטיים בסביבה שבה הלקוחות מעדיפים לקבל שירותים פיננסיים בדומה לדרך שבה הם פועלים מול פייסבוק, וואטסאפ ואמזון.

המהפכה הדיגיטלית

"אם בעבר הציבור האמין רק במטבעות שמדינה עומדת מאחוריהם, אנו עדים לכך שהציבור מתחיל לאמץ מטבעות מבוזרים, שהטכנולוגיה זה הדבר היחיד שעומד מאחוריהם", אמרה. בנוסף הציגה את מהלך השיבוש העצמי ('Self-disruption') שנעשה בבנק לאומי, כדי להתמודד עם השינויים, כמו הקמת הבנק הדיגטלי Pepper, שמאפשר ללקוחות לנהל את כלל הפעילות הבנקאית באמצעות המובייל בלבד.

"כאשר יצאנו למסע ההקמה של בנק דיגיטלי חדש, מבוסס מובייל, ביקשנו לחולל מהפכה בענף הבנקאות, הן בישראל והן בעולם", הוסיפה מנכ"לית בנק לאומי, "בתקופה קצרה למדי הצלחנו לפתח וליישם את הפלטפורמה הטכנולוגית של Pepper - המבוססת על מערכת הליבה של Temenos ותשתית הענן של VMware".

היא ציינה עוד כי "Pepper הוא מודל בנקאות חדשני, המספק בנקאות במובייל בזמן אמת, עם חוויית משתמש ייחודית. כיום, אנו רואים יותר ויותר בנקים מסורתיים וגופים קמעונאיים גדולים ברחבי העולם, המבקשים לספק ללקוחותיהם שירותים פיננסיים מתקדמים במובייל. הודות למיזם המשותף, אנו יכולים להאיץ עבורם את התהליך, באמצעות יצירת פלטפורמה אטרקטיבית, חדשנית וייחודית".

מנכ"ל Temenos, דיוויד ארנוט, אמר בכנס כי "הטכנולוגיה המסורתית אינה מאפשרת לגופים פיננסיים לעמוד בקצב של העולם הדיגיטלי. אין להם היכולת והגמישות להיענות לשינויים מהירים, היכולת הניתוחית להציע חוויות מותאמות אישית בזמן אמת, או עיבוד מקצה לקצה כדי לספק היענות מיידית. Temenos בשיתוף לאומי ו-VMware חולקות יעד משותף לסייע לגופים בינלאומיים לעשות טרנספורמציה בעסקיהם, באמצעות אימוץ של טכנולוגיות חדשות. באמצעות מיזם זה אנו מתקדמים ביחד להשגת היעד".

סנגיי פונן, מנהל תפעול ומכירות עולמי של VMware, הוסיף כי "המהפכה הדיגיטלית משנה את הדרך בה ארגונים פיננסיים מתקשרים עם לקוחותיהם. יש לנו מערכת יחסים מצוינת עם בנק לאומי בשימוש שהוא עושה בתשתית הענן של VMware. כעת, נעזור יחדיו לבנקים ולגופים בינלאומיים להאיץ את מסעם לעבר העידן הדיגיטלי ונפעל כדי לשבש את המודל הבנקאי העסקי המסורתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully