וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקול: סלמונלה נמצאה במזון בעלי חיים של "ביו דוג"

26.10.2017 / 14:17

מפעל חברת "ביו דוג" בטירת הכרמל פעל ללא רישיון לאחר שנמצאו בו ליקויים במהלך בדיקה בחודש אוגוסט. בבדיקת מוצרים של החברה שהגיעו לחנויות נמצאו חיידקים מסוכנים ומשרד החקלאות הורה על ביצוע ריקול וסגירת המפעל

אילוסטרציה. ShutterStock
המזון עלול להזיק לבריאות בעלי החיים/ShutterStock

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות הורו לחברת "ביו דוג" להפסיק לאלתר לייצר ולשווק מזון לבעלי חיים במפעלה שבטירת הכרמל, ולבצע החזרה יזומה מהשוק (Recall) לכלל המוצרים אשר יוצרו על ידה החל מתאריך 20.8.17 ונמצאים בשוק. המפעל פעל בניגוד לחוק בכך שהמשיך לייצר מזון לבע"ח ללא היתר בתוקף, לאחר שתוקף ההיתר שהיה ברשותו פג בחודש אוגוסט השנה, וכן על אף ממצאי ביקורת שנערכה במפעל טרם פקיעת ההיתר, שבה נתגלו שורה של ליקויים אותם עליו לתקן.

בבדיקות מעבדה שערכו מפקחי המשרד בחנות לממכר מזון בעלי חיים, שם נמצא מזון של "ביו דוג" שיוצר ב-8 באוקטובר 2017, אחרי פקיעת ההיתר, נמצא חיידק הסלמונלה במוצר. כמו כן נמצאו חיידקי אנטרובקטריצה ברמות גבוהות החורגות מהרמות המותרות, כל זאת בניגוד לדרישות המיקרוביאליות של האגף לפיקוח על מזון לבעלי חיים במשרד החקלאות. מדובר באצווה של המוצר "ביו דוג עוף".

משרד החקלאות מסר כי הוא נוקט במדיניות של אפס סובלנות כלפי המצאות חיידק הסלמונלה במזון לבעלי חיים - סלמונלה ואנטרובקטריצה עלולים לסכן את בריאות בעלי החיים ואת בריאות הציבור. במשרד מציינים, כי העמדה המקצועית העדכנית של מומחי המשרד הינה כי הזנת חיות מחמד במזון נא אינה עולה בקנה אחד עם המטרה של שמירה על בריאות בעלי החיים ובריאות הציבור. ככלל, הסיכון לציבור הינו ממשי, ולא ניתן לאפשר ייצור ושיווק של מזון נא בישראל ללא טיפול הנועד לבצע אלימינציה של מחוללי המחלה בטרם שיווקו להזנת בעלי חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully