וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי בנק אגוד ישביתו את סניפי הבנק

30.10.2017 / 10:16

לאחר שנציגי הבעלים הבהירו כי לא ידונו בהתייעלות הבנק על מנת למנוע את מכירתו לבנק מזרחי החליטו ועדי העובדים פה אחד להשבית את כל הסניפים. "מאבק נחוש ובלתי מתפשר"

אילוסטרציות בנקים בנק אגוד. אורי לנץ
בנק אגוד/אורי לנץ

1,200 עובדי בנק אגוד ישביתו היום (שלישי) את הבנק, כך החליטו אמש ועדי העובדים בבנק. במסגרת השביתה יהיו כל סניפי הבנק סגורים ולא תהיה קבלת קהל. ההחלטה התקבלה לאחר שנציגי הבעלים הודיעו כי אין בכוונתם לנהל מו"מ בנוגע להתייעלות הבנק במטרה להותירו כבנק עצמאי.

נציגי הבעלים הודיעו כי הם נחושים למכור את הבנק לבנק מזרחי וכי בכוונת בנק המזרחי למזגו לתוכו. לפיכך, על פי הודעתם, המו"מ יתנהל אך ורק על תנאי המיזוג, כאשר הכוונה היא להביא לפיטורי עד 70% מהעובדים. עוד הודיעו הנציגים כי בכל הקשור בהסכמי התעסוקה, בכוונתם להפריד את עובדי בנק אגוד שיוותרו לאחר הפיטורים מהסכמי התעסוקה של עובדי בנק המזרחי.

"חלפה תקופת השקט. אנחנו לא נלך כצאן לטבח", הודיעו ועדי העובדים לאחר שהוחלט פה אחד להרחיב את המאבק. "אם הבעלים רוצים להיות הנער השליח של בנק המזרחי - זכותם. אנו לא נשתף עם כך פעולה. עובדי בנק אגוד ינהלו מאבק בלתי מתפשר כדי למנוע את המיזוג".

עוד נמסר מוועדי העובדים כי "לא מתקבל על הדעת לסגור בנק רווחי ויציב תוך פגיעה ב-1,200 עובדיו המסורים. יתכן כי בבנק ישראל מבקשים לחסוך במשאבי פיקוח על בנקים קטנים, לפיכך פועלים לצמצומם תוך פגיעה בתחרות וחיזוק בעלי השליטה בבנקים הגדולים, אשר ממילא מחזיקים בעוד תאגידים רבים במשק. אין ספק כי המרוויחים הגדולים יהיו משפחת עופר, לנדאו, מנור, אלמוג, שלמה אליהו ועוד. מיזוג שכזה הוא רע לעובדים ורע ללקוחות. כך גם לדידם של כלכלנים בכירים, ופקידי האוצר".

לקוחות כלל הבנקים בסופו של יום ישלמו מחיר כבד מאוד. הריבית על ההלוואות תעלה ועל הפקדונות תרד ו'חשבון הפוך' יעלם. בצעד נדיר, הביעו כל חברי ועדת הכספים פה אחד, התנגדות למהלך חיסולו של בנק אגוד, תוך הבעת ביקורת חריפה על התנהלות בנק ישראל בנדון. עובדי בנק אגוד לא מתכוונים לוותר. ננהל מאבק נחוש ובלתי מתפשר".

השבתת הבנק מחר היא צעד ראשון בשורה של צעדים שבכוונת עובדי הבנק לנקוט שיכללו פעולות ארגוניות, תקשורתיות ומשפטיות.

מבנק אגוד נמסר: "3 הוועדים בבנק אגוד - ועד המנהלים, ועד הפקידים וועד אגוד מערכות - הודיעו היום (30.10.17) על כוונתם להשבית את סניפי הבנק ליום אחד - מחר (31.10.17). השביתה הוכרזה על רקע המו"מ המתנהל למכירת בנק אגוד לבנק מזרחי טפחות. הנהלת הבנק פועלת למזעור הפגיעה בלקוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully