וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינטו: "בנקאות פתוחה היא גישה עסקית חדשה"

מערכת וואלה! בשיתוף בנק הפועלים

30.10.2017 / 12:20

מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינט נשא דברים בוועידת inspire בתל אביב והדגיש כי עתיד הבנקאות נעוץ בבנקאות פתוחה, דיגיטלית ופתוחה לקהל. "רק בנקים שישנו את דרך החשיבה ישגשגו"

אריק פינטו.
אריק פינטו

"הסמארטפון הפך לחלק קריטי מהחיים שלנו. לטוב ולרע, אנחנו לא יכולים בלעדיו", כך אמר מנכ"ל בנק הפועלים בוועידת inspire שנערכה היום (שני) בגני התערוכה בתל אביב. "לטוב, כי הוא מאפשר למיליארדי אנשים בכל העולם, ועבור רבים מהם – בעיקר במדינות מתפתחות - בפעם הראשונה בחייהם, להיות מחוברים לעולם: למשפחה, לידע, לשירותים שעבורנו נראים טריוויאליים או להזדמנויות עסקיות. לרע, כי קשה לנו להתנתק ממנו כמעט בכל רגע נתון גם ברגעים פרטיים. עכשיו אנחנו מחזיקים אותו ביד – אבל בעתיד הלא רחוק יהיה לנו רכיב במשקפיים, או ברכב האוטונומי, כך שהמידע יהיה לנגד עיננו כל הזמן, ויש גם מי שצופים שבסופו של דבר זה (להרים את הסמארטפון) יהפוך לשביב תקשורת בגוף שלנו. אני באופן אישי מקווה מאוד שלא נפרוץ את הגבול הזה".

"אבל היום אני רוצה לדבר על ההזדמנויות שעולם המובייל והדיגיטל יוצרים – ולהתמקד בענף הפיננסיים ובתוכו בבנקאות", המשיך פינטו. "המשתמש הממוצע פותח בסמארטפון שלו כעשר אפליקציות ביום. אמנם, בתוך ים האפליקציות, 25% הן משחקים, אך חלקן של האפליקציות הפיננסיות הולך וגדל ועומד היום על כ-9%. זהו נתון שמעיד על הצורך של ענף הפיננסים להיות נגיש יותר לציבור כמענה לדרישה הולכת וגוברת לפתיחות, שקיפות ורצון של הלקוחות להבין טוב יותר מה קורה עם הכסף שלו. מחקרים מראים כי אנשים העושים שימוש באפליקציות בנקאיות, רוכשים ידע פיננסי וכתוצאה מכך מתנהלים טוב יותר עם כספם וסיכוייהם להגיע למצבים של חוב פוחתים".

לדבריו, "הבנק של היום נמצא כל הזמן בכף ידנו והאפליקציות הן זרוע נוספת המסייעת לנו להתנהל פיננסית בצורה טובה יותר, נוחה יותר ובטוחה יותר. כיום מרבית האפליקציות הבנקאיות בעולם הינן אפליקציות לתשלומים והעברות כספים באמצעות המובייל. מדובר על שוק שהולך וגדל אשר על פי התחזיות עד 2022 בארה"ב יגלגל נפח העברות בהיקף של יותר משלושה טריליון דולר בשנה. גם סין הופכת להיות כלכלה נטולת מזומנים: מחזור התשלומים הניידים זינק פי ארבעה בשנה שעברה ל- 8.6 (שמונה נקודה שישה) טריליון דולר בשנה".

אנחנו בבנק הפועלים עוקבים אחר המגמות האלה, חוקרים את צרכי הלקוחות שלנו ומובילים כיום את המהפכה הטכנולוגית, כשאנו מאמצים את החדשנות של עולמות הפיננסים. הקמנו חטיבת חדשנות שפועלת כל העת להאיץ את הדיגיטציה של הבנק, לצד פיתוח שיתופי פעולה, הן עם גופים גדולים בארץ ובעולם והן עם קהילת הסטארט-אפים הישראלית. רשת זו של שיתופי פעולה מתפתחת כל הזמן, ואנו מקפידים לעמוד בחזית הטכנולוגית הגלובלית ולהיות גורם מוביל באבולוציה של ענף הפיננסים הבינלאומי. כך למשל פיתחנו והשקנו השנה את אפליקציית התשלומים המובילה בישראל bit המשמשת את לקוחות כל הבנקים. עד היום בוצעו יותר משש מאות אלף הורדות של האפליקציה על ידי לקוחות כל הבנקים. וסך הכסף המועבר באמצעות bit הולך וגדל על בסיס יומיומי. נכון להיום עברנו כבר את רף ה-150 מיליון שקלים".

פינטו הוסיף כי הבנק עובד על פיתוח פיצ'רים נוספים. "בקרוב נשיק גרסה חדשה עם יכולות מתקדמות לאיסוף כספים מקבוצה ונרחיב את bit לשימוש העסקים הזעירים אשר אינם סולקים בכרטיסי אשראי. בעולם של חיבוריות מלאה בזמן אמת וביג דאטה הנאגר בכמויות עצומות אנו מצופים לאסוף ולעבד נתונים כדי לספק ללקוחות הצעות ערך ושירותים מדויקים במיוחד עבורם".

"כל אלה הן דוגמאות למימוש החזון של הבנקאות הפתוחה", אמר פינטו. "זהו לא עוד מודל עסקי וגם לא רק תשתית טכנולוגית. זוהי גישה עסקית חדשה: רק בנקים אשר יצליחו לשנות את דרך החשיבה שלהם, לא ברמה של סיסמאות, אלא ברמת התרבות הארגונית ישגשגו ויצליחו. בנקאות פתוחה מאפשרת להתחבר לאקוסיסטם, לתקשר ולהתממשק לעולם מחוץ לבנק, הן למוסדות פיננסיים אחרים והן לגופים מחוץ לתעשייה הפיננסית. הקמת פלטפורמה של open banking דוחפת את הארגון קדימה להתנסות בטכנולוגיות חדשות, ומאפשרת חיבור ושיתופי פעולה עם סטארטאפים ופינטקים שיכולים לתת לבנק רעיונות לפיתוח קווי פעילות חדשים, לפתח מנועי צמיחה חדשים ולשפר מאוד את השירותים ללקוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully