וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: ירידות במדדים על רקע התחזקות הדולר

אמיר טייג

19.11.2002 / 17:21

מניית הבינלאומי עלתה ב-1% בעקבות חזרת הבנק לרווח; קסטרו עלתה ב-7.8% בעקבות הדו"חות הטובים

נוכח היחלשותו של השקל מול הדולר במהלך היום, ירידות השערים באירופה והפתיחה השלילית בבורסות בארה"ב, רשמה הבורסה בתל אביב ירידות שערים קלות. המעו"ף סגר את יום המסחר בירידה של 0.91% לרמה של 342.1 נקודות ומדד ת"א 100 ירד ב-0.66% לרמה של 335 נקודות. מנגד, רשם מדד התל-טק 15 עלייה של 0.18%. מחזור המסחר הוסיף להיות נמוך מאוד והסתכם בכ-131 מיליון שקל. יש לציין כי מחזורי המסחר בימים האחרונים מאופיינים בדלילות רבה.

הבנק הבינלאומי דיווח היום כי חזר לרווח לאחר שני רבעונים רצופים של הפסד. ברבעון השלישי של 2002 מדווח הבנק כי רשם רווח 48 מיליון שקל, המשקף תשואה נטו על ההון של 6.1% בחישוב שנתי. בהפרשה לחובות מסופקים רשם הבנק ירידה חדה ל-176 מיליון שקל, אך עם זאת רמת ההפרשות עדיין גבוהה מההפרשה הרבעונית בשנים קודמות. מניית הבנק עלתה ב-1% ומניית החברה האם, פיבי , הוסיפה 1.9%.

שאר מניות הבנקים רשמו מגמה שלילית. מניית בנק לאומי , שעומד להשלים שבוע הבא מכירת 6% מהון המניות, נסחרה בירידה של 0.5%. ההערכות הן כי עד ההנפקה לציבור, שנקבעה ליום רביעי הקרוב, תסבול המניה מירידות שערים. מניית בנק הפועלים רשמה ירידה של 0.9%. מניית בנק דיסקונט ירדה ב-0.7%. מזרחי ירדה בשיעור של 1.3%.

בעקבות דו"חות משופרים של קמעונאית הבגדים קסטרו , עלו מניותיה היום בכ-7.8% ובכך משלימה המניה עלייה של 23% בשלושת החודשים האחרונים. קסטרו דיווחה היום על שיפור בשורה העליונה ושיפור ברווח התפעולי והנקי שלה. מכירותיה של קסטרו ברבעון השלישי הסתכמו בכ-90.3 מיליון שקל, הרווח הנקי הסתכם ב-6.8 מיליון שקל ומראה גידול של 57% לעומת הרבעון המקביל.

בזק ריכזה היום עניין רב לאחר שקבוצת סבן-שמרוק הודיעה אתמול כי תפרוש מהמכרז לרכישת מניותיה מהמדינה. הקבוצה נימקה החלטתה באי הבהירות הפוליטית-בטחונית השוררת היום במשק הישראלי. לאחר פרישת קבוצת סבן-שמרוק, נותרו שתי קבוצות הממשיכות בהליך המכרז: חברת ההשקעות הבריטית ספקטרום וקבוצת פולאר תקשורת ויורוקום. נסיגתה של קבוצת סבן-שמרוק, אשר מקטינה מאוד את הסיכוי להצלחת המכרז, גרמה לירידה של כ-1.8% במניות בזק היום.

אל אופ, חברה בת של אלביט מערכות, זכתה היום בחוזה בהיקף של 7 מיליון דולר לאספקת מערכות תצוגה עילית למטוסים מדגם F 16 לתאגיד לוקהיד מרטין. אל אופ תספק את המערכות, שיותקנו במטוסי חיל האויר הישראלי במהלך ארבע השנים הקרובות. למרות החוזה השמן הגיבה מניית אלביט מערכות לידיעה בירידה של 0.5%.

מניית טבע רשמה ירידה של 0.7% וסוגרת את פער הארביטראז' שפתחה אמש בארה"ב. החברה הגנרית השלימה אמש גיוס של 75 מיליון דולר, בנוסף ל-375 מיליון דולר שגייסה בשבוע שעבר, באמצעות הנפקת אג"ח להמרה לתקופה של 20 שנה.

גם בקרב קבוצת אי.די.בי נרשמה היום מגמה שלילית. אי.די.בי פיתוח ירדה ב-1%, אי.די.בי אחזקות ירדה ב-1.1% . דיסקונט השקעות ירדה אף היא ב-1% וכלל תעשיות השילה ב-1%. מניות חברת האחזקות מרכזות עניין בימים האחרונים לאחר סגירת עסקת מכירת השליטה באי.די.בי אחזקות לקבוצת גנדן תמורת 840 מיליון דולר. על מנת להבטיח את קיום העסקה עד המועד שנקבע, ה-31 במארס, העבירו הרוכשים כ-12.5 מיליון דולר על חשבון הרכישה, סכום שלא יוחזר במקרה של ביטולה. אתמול רשמו מניות הקבוצה עליות נאות, והירידות שרשמו היום מניות אי.די.בי הן כנראה תיקון טכני לעליות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully