וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מיזוהו, הבנק הגדול ביותר בעולם במונחי נכסים, נפל לשפל היסטורי בבורסת טוקיו

דפנה מאור

19.11.2002 / 9:03

ירידות בטייוואן והונג קונג בעקבות אזהרתה של וול-מארט; קוריאה עלתה ב-0.6% בזכות זינוק במניית הייניקס



מניות הבנקים רשמו ירידות שערים בבורסת טוקיו בעקבות חששות כי הרפורמה המתוכננת תאלץ את הממשלה לחלץ כמה מהבנקים הגדולים ביפאן על חשבון משלם המסים. מדד הטופיקס, הכולל את כל מניות בורסת טוקיו, ירד ב-0.8% לשפל בן 18 שנים, אך מדד הניקיי, הכולל 225 מניות, עלה ב-0.15%. במרבית שוקי אסיה נרשמו ירידות, אולם קוריאה עלתה ב-0.6% בזכות עליות במגזר השבבים.



הבנק המרכזי של יפאן הודיע היום כי לא ישנה את המדיניות המוניטרית שלו. בחודש שעבר הכריז הבנק על הרחבת הזרמת הלוואות לבנקים המסחריים ועל הגדלת רכישת אג"ח. בהחלטתו היום ציין הבנק כי הוא יגדיל את היקף הזרמת המזומנים לבנקים המסחריים סמוך לגבול העליון שנקבע.



בטוקיו המשיכו הבנקים ליפול. מיזוהו הולדינגס, חברת האחזקות הבנקאית הגדולה ביותר בעולם במונחי נכסים, נפל ב-16.2%, לרמה הנמוכה ביותר מאז החלה מנייתו להיסחר בספטמבר 2000. מיזוהו איבד 64% ב-12 החודשים האחרונים והוא נושא בחובות מסופקים של 5.5 טריליון ין (45.8 מיליארד דולר) -סך 5.7% מכלל ההלוואות שלו.



UFJ, הבנק הרביעי בגודלו ביפאן, נפלו ב-10.2% לאחר שמודי'ס הורידה את דירוג האג"ח שלו לזבל. ב-12 החודשים האחרונים נפלו מניותיו ב-78%. לבנק חובות מסופקים של 54 מיליארד דולר. סומיטומו מיטסוי נפל ב-5.9%.



ירידות נרשמו גם במניות הטלקום. NTT ירדה ב-2.6% לאחר שדיווחה אתמול כי עברה לרווח בחצי השנה שהסתיימה בספטמבר. החברה הבת, NTT דוקומו, ירדה ב-2.7%.



בטייוואן נרשמו ירידות על רקע חששות כי ממשלת האי תעכב רפורמות במערכת הפיננסית. הונג קונג רשמה ירידה במחצית הראשונה של המסחר בהובלת מניות חברות היצוא, לאחר שענקית הקמעונות האמריקאית וול-מארט הזהירה כי לא תעמוד ביעדי מכירות.



קוריאה הפגינה חוסן ורשמה עלייה במדד הקוספי בעקבות זינוק של 14% במניית הייניקס. יצרנית השבבים עשויה למכור את חטיבת המסכים השטוחים שלה ל-BOE, אשר תקבל הלוואה למימון הרכישה מידי נושיה של הייניקס. מניית המתחרה סמסונג אלקטרוניקס עלתה ב-0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully