וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעת בתי הארחה לפיצויים בגין הפסדים ממלחמת המפרץ

אליסה אודנהיימר

19.11.2002 / 9:34

השופט ריבלין: "מקום שבו נגרם הנזק העקיף - בשל עצם היותם של הנכסים מצויים בתחומי מדינת ישראל, אשר סבלה כולה מפגיעתם הרעה של טילי האויב, ולא בשל היותם ממוקמים באזור המגודר כאזור 'ספר' דווקא - לא קמה זכאות"



בית המשפט העליון דחה אתמול ערעור של בתי ההארחה עין גדי, איילת השחר, עין מעגן ונוף גינוסר, שדרשו לפצותם בגין הפסדים שנגרמו להם כתוצאה מהירידה בתיירות עקב מלחמת המפרץ ב-91'.



ירי הטילים על ישראל בתקופת המלחמה הרתיע תיירים מלהגיע לישראל, וכתוצאה מכך נגרם לבתי ההארחה נזק כלכלי. המערערים פנו למנהל מס רכוש וקרן פיצויים במחוז תל אביב וביקשו סיוע בטענה שבתי הארחה ביישובי ספר סבלו בתקופת המלחמה מהפסדים. מנהל מס רכוש דחה את הבקשה, בטענה כי לא נגרמו למערערים נזקי מלחמה, ישירים או עקיפים, כפי שהם מוגדרים בחוק.



ועדת הערר לענייני מס רכוש קיבלה את עמדת המערערים, ופסקה כי הם זכאים לפיצוי. המדינה עירערה על ההחלטה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, והשופט אורי גורן קבע כי כוונת המחוקק היתה לפצות אזור מותקף, בתנאי שהוא "אזור ספר", על נזקיו הישירים והעקיפים, וכי כוונת המחוקק לא היתה לפצות אזור שאינו מותקף כלל.



בתי הארחה עירערו לבית המשפט עליון, באמצעות עוה"ד יורם סמואל ואבי מושינסקי. בית המשפט העליון קיבל את טענת עו"ד יהודה ליבליין, שייצג את המדינה, ואימץ פה אחד את פסק הדין של בית המשפט המחוזי. "מקום שבו נגרם הנזק העקיף - בשל עצם היותם של הנכסים מצויים בתחומי מדינת ישראל, אשר סבלה כולה מפגיעתם הרעה של טילי האויב, ולא בשל היותם ממוקמים באזור המגודר כאזור 'ספר' דווקא - לא קמה זכאות", כתב השופט אליעזר ריבלין בפסק הדין, שאליו הצטרפו נשיא בית המשפט אהרן ברק והשופט אדמונד לוי (רע"א 718/01).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully