וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן אייפקס וקרן קלירמרק מתחרות על רכישת רשת הום סנטר

שני מוזס ועירית אבישר

31.10.2017 / 9:50

אייפקס צפויה להגיש הצעה גבוהה יותר מזו שהוגשה ע"י קלירמרק. לאחרונה דווח על מחלוקת בין בנק הפועלים לדיסקונט לגבי מימוש רשת הום סנטר

זהבית כהן באירוע המנהיגים העסקיים של דן אנד ברדסטריט מרץ 2010. אורי לנץ
זהבית כהן/אורי לנץ

קרן אייפקס בניהולה של זהבית כהן מנהלת מגעים לרכישת רשת הום סנטר וצפויה להגיש הצעה הגבוהה מההצעה שהוגשה על-ידי קרן קלירמרק. בימים האחרונים קיים אייל פישמן, שבשנתיים האחרונות מכהן בתפקיד מנכ"ל הרשת, שתי פגישות עם שי הבא, סגנה של זהבית כהן.

קרן קלירמרק, בראשות רז כפרי ואילן לבנון, הוקמה לפני כ-9 שנים, והיא מתמחה בהשקעה בחברות בקשיים ובחברות בעלות חוב בסיכון. לאורך השנים שמה הוזכר כמתעניינת ברכישת חברות שונות, ובין היתר היא התמודדה באחרונה נגד קרן אייפקס על רכישה על רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס, שנמכרה בסופו של דבר לאלקו. הקרן השקיעה בעבר בין היתר בחוב של אפריקה ישראל ואי.די.בי.

לאחרונה דווח על מחלוקת בין בנק הפועלים לדיסקונט לגבי מימוש רשת הום סנטר. בנק הפועלים ביקש למכור את רשת הקמעונאות, שהשתייכה לקבוצת פישמן, לידי קרן קלירמרק, המתמחה בהשקעה בחברות בקשיים. לפי הערכות, קלירמרק מוכנה לשלם סכום המגלם תספורת של 40% על החוב של הבנקים העומד על 190 מיליון שקל.

בנק דיסקונט, שהיקף החוב שלו עומד על כ-50 מיליון שקל, מתנגד לעסקה. בדיסקונט מאמינים כי ניתן למכור את הרשת במחיר גבוה יותר, שכן הרשת עברה שינוי ותהליך הבראה, וקיים בה פוטנציאל נוסף להשבחה. בדיסקונט רוצים שזרוע הבנקאות להשקעות שלהם, דיסקונט קפיטל, תנסה לאתר רוכשים במחיר גבוה יותר.

נציין כי מלבד חוב של 190 מיליון שקל לבנקים, לרשת הום סנטר יש גם חוב של כ-50 מיליון שקל לבעלי האג"ח וכן חוב של עשרות מיליוני שקלים לבנק העולמי.

ובחזרה לרשת הום סנטר: בנק הפועלים, לו חייבת הרשת כ-100 מיליון שקל, מחזיק בשיעבוד של מרבית מניות הרשת, בשל חוב של קבוצת פישמן עצמה כלפיו. אולם מכיוון שבנוסף לפשיטת הרגל של קבוצת פישמן, גם רשת הום סנטר נקלעה לבעיות - הרי שבפועל המניות משתייכות לבעלי החוב של הרשת, ולכן לעמדת הנושים של הום סנטר יש חשיבות בקביעת זהות הרוכש. רשת הום סנטר אמנם כבר אינה משתייכת לקבוצת פישמן, אך היא עדיין מנוהלת על-יד אייל פישמן.

לפני כשנתיים פתחה הום סנטר בתוכנית התייעלות והחלה לפעול למימוש נכסים בהיקף של למעלה מ-95 מיליון שקל. במסגרת זו נסגרו כ-6 סניפים, נפתחו שני סניפים חדשים, הוקטנו שטחי חנויות, והורדו דמי שכירות, ובנוסף הורדו הוצאות תפעול, מכירה, מטה ולוגיסטיקה. ההוצאות שהורדו הגיעו לכ-35 מיליון שקל, ובין היתר מספר העובדים ירד ל?1,550 לאחר הפסקת העסקתם של 220 עובדים, נעשו הורדת מחירים והגדלת יבוא, והורחבו מגוון תחומי הפעילות של הרשת.

ואולם, הרשת עדיין מתקשה להתמודד עם חובותיה. בתחילת החודש עדכנה הרשת על דחיית תשלום קרן למחזיקי האג"ח, וזאת בהסכמה עם בעלי האג"ח. התשלום המוערך בכמה מיליוני שקלים יבוצע בשני תשלומים - אחד במהלך החודש והשני בחודש נובמבר. מועד הפדיון של האג"ח הוא בספטמבר 2020. הדחייה הנוכחית התבצעה כשנתיים לאחר שסיכמה החברה על הסדר חוב שכלל פריסה של החוב.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully