וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התואר האקדמי שיחבר אתכם לשטח, למציאות ולשוק העבודה

3.12.2017 / 8:23

לימודי תואר ראשון במדעי ההתנהגות מעניקים השכלה בלבד? ממש לא. הכירו את התואר שמשלב גם לימודי התנהגות ופסיכולוגיה וגם התנסות מעשית, המכשירים את הסטודנטים לעולם מקצועי עכשווי ומגוון - ממשרות בחברות השמה ועד עבודה במכוני מחקר, במוסדות חינוך ובמקצועות טיפוליים

פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ז, אוניברסיטת תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
במציאות המורכבת של המאה ה-21, כדאי וצריך לבחור השכלה אקדמית שתכשיר אותנו להתמודדות עם האתגרים שמציב העולם. סטודנטים בתל אביב/ראובן קסטרו

קשה לדמיין היום בית בלי מסך, בעצם אולי קשה לחשוב על אנשים ללא מסכים קטנים כגדולים. הטלוויזיה (מה שכונה בעבר "המסך הקטן") שימשה מאז ימיה הראשונים אמצעי השפעה תרבותי, כלכלי ופוליטי. הטלוויזיה היא בעצם מתווך ביננו לבין המציאות. באמצעות הבנה של המדיום הטלוויזיוני נוכל להבין את סבך האינטרסים בחברה הישראלית, למשל, כשאנחנו צופים בחדשות ורואים אזרחים המוחים בסמוך לביתו ופן הסיקור הטלוויזיוני משפיע על עמדותינו?

היום לא ניתן להתמודד עם המדיה ללא כלים אקדמאים שונים, ידע תיאורטי ומעשי. קורס דוגמת "יצירה ופוליטיקה בטלוויזיה" המתקיים במסגרת התואר הראשון במדעי ההתנהגות מהווה דוגמא מצוינת. הקורס מאפשר לסטודנטים לבחון כיצד הטלוויזיה משקפת מאבקים חברתיים ופוליטיים. לאחר קורס כזה תכניות האקטואליה כבר לא ייראו אותו דבר.

דוגמה לקורס נוסף שנטוע בהוויה היומיומית הוא הקורס "הון, שלטון וצדק חברתי" - המנתח את היחסים בין ההון והשלטון תוך התמקדות בסוגיות חברתיות, מאפשר להבין לעומק נושאים שהם חלק בלתי נפרד מהשיח הציבורי במדינת ישראל. קורסים כאלו ודומים להם מאפשרים להתמודד עם הצפת המידע ומכשירים את הסטודנט לחשיבה ביקורתית, מחקר וכתיבה אקדמית, שיכולים להוות בסיס להמשך לימודים לתארים מתקדמים בכל תחום שהוא.

במציאות המורכבת של המאה ה-21, כדאי וצריך לבחור השכלה אקדמית שתכשיר אותנו להתמודדות עם האתגרים שמציב העולם מסביב ושוק התעסוקה בפרט. תואר במדעי ההתנהגות באקדמית תל אביב-יפו, כולל מגוון רחב של קורסים. יתרונו הגדול הוא בשילוב לימודי פסיכולוגיה וסוציולוגיה, המחוברים לשטח, למציאות ולשוק התעסוקה. היכולת המעשית והניסיון שצוברים הסטודנטים כבר במהלך התואר מאפשרים השתלבות במגוון עיסוקים בעלי ביקוש גבוה.

הפגנת הנכים בחיפה 19 באפריל 2017. שלומי גבאי
קורס דוגמת "יצירה ופוליטיקה בטלוויזיה" מאפשר לסטודנטים לבחון כיצד הטלוויזיה משקפת מאבקים חברתיים ופוליטיים. הפגנת הנכים בחיפה, אפריל 2017/שלומי גבאי

השכלה ותיאוריה לצד ניסיון מעשי

אחד הדברים שמרתיעים כאלה המעוניינים בלימודים אקדמיים הוא שהתואר יהיה "אקדמי" מדי. כלומר, לימודים תיאורטיים שאינם מקנים התנסות מעשית בתחום. בוגרי התואר של האקדמית משתלבים במשרות בתחומי המחקר, משאבי אנוש, חינוך והדרכה במגזר השלישי, במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי. זאת הודות לשילוב בין ידע תיאורטי לבין התנסות וקורסים של "למידה בשטח".

במסגרת הלימודים הסטודנטים לומדים סטטיסטיקה ושיטות מחקר, בהמשך הם מתקדמים לסדנת מחקר ולשתי עבודות סמינריוניות מחקריות גם בסוציולוגיה וגם בפסיכולוגיה. במסגרת הסמינר, המתקיים בקבוצות קטנות, עורך כל סטודנט מחקר עצמאי בהדרכה אישית. בנוסף, התוכנית עונה על כל דרישות הקבלה לתואר השני בחוגים לפסיכולוגיה ולסוציולוגיה באוניברסיטאות בארץ.

"המסלול הזה מכשיר את הסטודנטים להיות חוקרים במגוון תחומים – במכוני מחקר, משרדי ממשלה, יחידות מחקר ועוד, וזאת דווקא משום שההתנסות במחקר בפסיכולוגיה ההיא התנסות רחבה ולא ממקודת בתחום ספציפי ייחודי", אומר פרופ' גיל גולדצויג, בעצמו חוקר, פסיכולוגיה קליני ורפואי ודקן בית הספר למדעי ההתנהגות באקדמית תל אביב-יפו. "לסטודנטים שלנו יש אפשרות למחקר מודרך – במסגרת זו סטודנט מצטרף למחקר של אחד המרצים ולומד את שיטות המחקר דרך העבודה. התנסות כזו מספקת הכנה מושלמת למי שמעוניין להמשיך לתארים שני ושלישי בתחום המחקרי".

במסגרת בית הספר למדעי ההתנהגות אקדמית תל אביב-יפו ישנו מכון מחקר לפסיכותרפיה. במסגרת המכון סטודנטים יכולים להתנסות במחקרים הבודקים את השפעות הטיפול הפסיכולוגי, מה עוזר ומה פוגע בטיפול ואלו טיפולים יהיו אפקטיביים יותר. "זה תחום מאוד ייחודי בתוך עולם פסיכולוגיה ואין הרבה בארץ שעוסקים בו. סטודנטים שיסיימו את ההכשרה במכון יהיו מבוקשים בכל מקום בו עוסקים בחקר הטיפול הפסיכולוגי", מרחיב בנושא פרופ' גולדצויג. "אנחנו מקימים בימים אלה מעבדה התפתחותית משוכללת שבה יוכלו הסטודנטים להתנסות במחקר בתחום ההתפתחותי וגם לצפות בהורים ותינוקות וללמוד את הטכניקות המתקדמות ביותר לטיפול בקשר של הורה-תינוק. מי שמסיים את ההכשרות האלה יוכל בקלות להמשיך כחוקר בתארים מתקדמים, להשתלב במכוני מחקר או להשתלב ברמה הפרטית בעבודה כיועצי מחקר ועיבוד נתונים".

"בית הספר למדעי ההתנהגות באקדמית תל אביב-יפו הוא בית הספר הגדול בארץ ללימודי תואר שני פסיכולוגיה", אומר פרופ' גולדצויג. "יש בו את כל התחומים שמוכרים על ידי משרד הבריאות. הסטודנטים בתואר ראשון נחשפים למרצים ולתחומים הנלמדים בתואר שני מה שמגדיל את סיכוייהם להשתלב בתארים מתקדים בתחומי הטיפול השונים".

תואר זה במדעי ההתנהגות מכין למעשה את הסטודנטים ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה. הוא נותן תשתית מצוינת לכל תואר שני בתחום הטיפולי כמו ייעוץ חינוכי, טיפול בהבעה ויצירה, עבודה עם לקויות למידה וטיפול באמצעות בעלי חיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אמא ותינוקת. ShutterStock
ללמוד את הטכניקות המתקדמות ביותר לטיפול בקשר של הורה-תינוק/ShutterStock

יוצאים לשטח ומשפיעים על פני החברה

הסיפוק הגדול ביותר מלימודים אקדמיים הוא היכולת להשתמש בכלים ובידע כדי לשנות את המציאות. "יש בהתנסויות אלה גם אלמנט של תרומה לחברה, גם לימודים אקדמיים וגם התנסות בשטח. לדוגמה עבודה פסיכולוגית טיפולית עם תינוקות במעונות של ויצ"ו", אומר פרופ' גולדצויג, "הסטודנטים מקבלים הדרכה מפסיכולוגית בכירה וגם קורס ייחודי. כך, הם לא לומדים פסיכולוגיה התפתחותית רק באופן תיאורטי אלא ממש עובדים עם התינוקות ונחשפים לכל מה שהם לומדים. מתקיים גם קורס שבו עובדים עם ילדי פליטים ועובדים זרים בגילאי הגן. גם פרויקט 'נירים', שבו הסטודנטים חונכים חונכות רגשית ומלווים מתבגרים בבתי ספר באזור, הוא פרויקט שבו הסטודנטים יוצאים ממנו עם הכשרה מעשית. זו חניכה רגשית-טיפולית מהווה שער לעולם הטיפולי".

לפרטים נוספים על מסלולי הלימודים לתואר הראשון במדעי ההתנהגות לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף האקדמית תל אביב יפו
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully