וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע סיפקה דוחות מאכזבים - ומורידה תחזיות להמשך

שירי חביב ולדהורן

2.11.2017 / 13:48

חברת התרופות הישראלית דיווחה על תוצאותיה הרבעוניות, על רקע כניסתו של קאר שולץ לתפקיד המנכ"ל. על הפרק: שחיקת מחירי התרופות הגנריות בארה"ב והתחרות הגוברת על הקופקסון

מפעל טבע בפתח תקווה. ניב אהרונסון
מפעל טבע/ניב אהרונסון

למנכ"ל החדש של טבע, קאר שולץ, יש עבודה רבה לפניו. טבע ממשיכה לאכזב, ומספקת היום הורדת תחזיות שנתית נוספת ל-2017. המניה נופלת בטרום מסחר בוול סטריט ב-6.5%. מאז פרסום דוחות הרבעון הקודם, מניית טבע נחתכה בכ-55%.

טבע עדכנה היום שההכנסות השנתיות שלה יסתכמו ב-22.2-22.3 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת (שהונמכה ברבעון הקודם) ל-22.8-23.2 מיליארד דולר. הרווח הנקי למניה, על בסיס Non-GAAP, יגיע ב-2017 ל-3.77-3.87 דולר בלבד, לעומת התחזית הקודמת ל-4.3-4.5 דולר. גם התזרים מפעילות שוטפת צפוי להיות נמוך יותר, 3.15-3.3 מיליארד דולר, לעומת תחזית ל-4.4-4.6 מיליארד דולר.

לא רק השקת הקופקסון הגנרי על-ידי מיילן פוגעת בתחזיות. הפגיעה של ההשקה המוקדמת מהצפוי היא של 30 סנט ברווח הנקי למניה (בעבר ציפתה החברה לפגיעה נמוכה יותר, של 20-25 סנט); אלא גם תרומה נמוכה מהצפוי מהשקות של מוצרים גנריים בארה"ב, כמו גם תחרות גוברת למוצר הגנרי הגדול ביותר שלה בשוק זה. בנוסף, טבע מעדכנת על התגברות בשחיקת המחירים וירידה בנפח המכירות בעסקי הגנריקה בארה"ב.

כל זאת, שנה ורבע לאחר השלמת עסקת הענק של רכישת אקטביס, החטיבה הגנרית של אלרגן, ורבעון אחד לאחר מחיקת המוניטין העצומה בגין העסק הגנרי.

גם תוצאות הרבעון השלישי שפורסמו היום היו נמוכות מתחזיות השוק. טבע דיווחה על הכנסות של 5.6 מיליארד דולר, עלייה של 0.8% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) הסתכם ב-530 מיליון דולר, עלייה מ-348 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח הנקי Non-GAAP הגיע לכ-1 מיליארד דולר, שהם דולר אחד למניה, נמוך ב-4 סנטים מתחזיות האנליסטים.

הרווח Non-GAAP אינו כולל, בין היתר, ירידת ערך של נכסים בסך 408 מיליון דולר - בעיקר כאלה הקשורים לרכישת אקטביס, ומנגד, השפעות מס חיוביות בסך 629 מיליון דולר הכוללות רווח חד-פעמי שקשור לניצול הפסדי הון היסטוריים של אקטביס.

כזכור, כחלק מרכישת אקטביס מידי אלרגן, קיבלה המוכרת אלרגן החזקה של 9.9% במניות טבע. אתמול היא הודיעה אתמול שבכוונתה להתחיל לממש את המניות שברשותה. אלרגן כבר מחקה 3.3 מיליארד דולר משווי החזקתה. מכירת המניות עלולה ליצור עוד לחץ על מניית טבע בטווח הקצר.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully