וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תתנגד לחלוקת דיווידנד בבנק לאומי אם מחיר המניה יירד מ-5.5 שקלים

ליאור כגן

19.11.2002 / 11:22

כך עולה מתשקיף ההנפקה; התנגדות המדינה לדיווידנד נובעת מהעובדה כי חלוקה זו תפגע במחזיקי האופציות של הבנק; אילנות בטוחה לא השתתפה בהנפקה



המדינה תתנגד לחלוקת דיווידנד לבעלי המניות בבנק לאומי , זאת במידה שמחיר מניית הבנק יפחת מ-5.5 שקלים, כך עולה מתשקיף ההנפקה. בתשקיף נכתב כי המדינה, המחזיקה בכ-42% ממניות הבנק, תצביע באסיפה הכללית נגד ההצעה לחלק דיווידנד לבעלי המניות, אם ההצעה תועלה לדיון.



התנגדות המדינה לחלוקת דיווידנד במקרה של ירידת ערך המניה מ-5.5 שקלים נובעת מהעובדה כי חלוקה זו תפגע במחזיקי האופציות של הבנק, והיא עשויה גם להקטין את התמורה של המדינה ממימוש האופציות. במידה שהבנק מחלק דיווידנד, מחיר המניה מתוקן בהתאם לגובה הדיווידנד שחולק. במקרה כזה, מחיר המניה יורד טכנית, אך מחזיק המניה לא נפגע, שכן הוא קיבל סכום כסף במזומן (הדיווידנד). לעומת זאת, מי שיחזיק באופציה של הבנק עלול להיפגע במקרה שכזה, שכן מצד אחד הוא לא קיבל דיווידנד (מחזיקי אופציות אינם זכאים לדיווידנד), ומצד שני מחיר המניה בבורסה ירד טכנית, מה שצפוי לגרור ירידה מקבילה במחיר האופציה בה הוא מחזיק.



על מנת למנוע מצב בו ייפגעו מחזיקי האופציות, פנו החתמים גמול, אי.בי.איי ולידר, להנהלת בנק לאומי בבקשה כי הבנק יתחייב בתשקיף לא לחלק דיווידנד עד סוף שנת 2003 (מועד פקיעת האופציות). בבנק לאומי סירבו לבקשה בטענה כי הבנק לא מתכוון לקבוע את מדיניות חלוקת הדיווידנד בהתאם לצרכים של מחזיקי האופציות. בעקבות זאת שקלו החתמים להכניס מנגנון שיגן על מחזיקי האופציות במקרה של חלוקת דיווידנד, אך בסופו של דבר הם לא עשו זאת.



חלק מהמשקיעים המוסדיים ציינו כי אטרקטיוויות רכישת האופציות בהנפקה שביצעה המניה יורדת בשל אי הכנסת מנגנון שיגן על מחזיקי האופציות. להערכתם, חלוקת דיווידנד עשויה לפגוע באופן מהותי במחזיקי האופציות. ואכן, בחינת רשימת המשקיעים המוסדיים שהזמינו בהנפקה מראה כי בית ההשקעות הגדול במדינה, אילנות בטוחה, ששימש כחתם בהנפקה, נמנע מלהשתתף בה. כמו כן, לא השתתפו בהנפקה גמולות וקופות דיסקונט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully