וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ בצו ביניים: הטלוויזיה החינוכית לא תיסגר עד לפסק הדין הסופי

רוני קורן-דינר

19.11.2002 / 16:30

נקבע דיון נוסף בעתירה לחודש דצמבר; השופט מצא: שרת החינוך והממשלה יימנעו מהגבלה או צמצום היקף פעילותה של הטלוויזיה החינוכית

בג"ץ הוציא היום צו ביניים נוסף בעתירה נגד סגירת הטלוויזיה החינוכית. ביום חמישי האחרון הגישה שרת החינוך והמשיבה העיקרית בעתירה, לימור לבנת, תצהיר לביהמ"ש, לפיו הטלוויזיה החינוכית לא תיסגר ומעמדה יעוגן בחקיקה ראשית. כמו כן, הצהירה לבנת כי לא יהיה שינוי מהותי במצבה של החינוכית עד לחקיקה הראשית או עד לפסיקה אחרת של בג"ץ.

השופט אליהו מצא קיבל את התצהיר, והורה לשרה לבנת ולממשלה להימנע מלהגביל או לצמצם את היקף פעולתה של החינוכית, כמו גם לקצץ בתקציבה. כמו כן, נקבע דיון נוסף בעתירה לחודש דצמבר.

לפני כחודש דחה בג"ץ את בקשתה של לבנת לצמצם את צו הביניים הקודם נגד סגירת החינוכית. העתירה נגד סגירת החינוכית הוגשה לאחר שביולי השנה החליטה שרת החינוך לאמץ כמו שהוא את דו"ח הוועדה בראשות עו"ד צבי האוזר, אותו מינתה לבדיקת מעמדה המשפטי של החינוכית.

הדו"ח המליץ על הפסקת שידורי החינוכית ב-31 במארס 2003, והפסקת שידורי החינוכית במועד שיתאפשר בערוצים 2 ו-10. כמו כן, הוחלט להפסיק את כל ההפקות העצמאיות של החינוכית, לפטר את כל 456 העובדים, ולהקים יחידת סמך חדשה במשרד החינוך, שתיקרא של"ח ותעסוק אך ורק ברכישת תוכניות מגורמי חוץ ושידורם במקום תוכניות החינוכית.

תשעה גופים התאגדו לעתירה נגד יישום ההמלצות, באמצעות עו"ד יוסי עבאדי ממשרד רם כספי ושות', בהם ועדי העובדים של החינוכית, מועצת העיתונות, ההסתדרות, איגודי היוצרים והשחקנים וח"כ קולט אביטל. העותרים טענו כי הופתעו לגלות שמשרד החינוך ממשיך בהיערכות נמרצת ליישום ההמלצות למרות צו הביניים הקודם, ואף מתכוון לקצץ 5.5 מיליון שקל מתקציבה לשנה זו - קיצוץ שעשוי, לדבריהם, לכלות את כל תקציב המוסד עד לסוף השנה ומאיים על המשך פעילותו. (בג"ץ 7201/02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully