וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמל ורניה טרם קיבל אישור להתמנות ליו"ר טאואר; החברה תאשר מחדש את מינוי עידן עופר לשנה נוספת

גתית פנקס

19.11.2002 / 18:04

ורניה, המדען הראשי לשעבר, ביקש לקצר תקופת הצינון כדי שיוכל להתמנות ליו"ר טאואר; באסיפת בעלי המניות ימונה עופר לקדנציה נוספת לשנה או עד שיימצא מחליף



כרמל ורניה, שעד מאי האחרון שימש כמדען הראשי במשרד התעשייה והמסחר, טרם קיבל את אישור הוועדה למתן היתרים לקצר את תקופת הצינון שלו כך שיוכל להתמנות ליו"ר טאואר סמיקונדקטור הישראלית. לאור זאת, טאואר מבקשת כעת את אישור אסיפת בעלי המניות שלה שתתקיים ב-24 בנובמבר במגדל העמק לאשר את מינויו של היו"ר הנוכחי, עידן עופר, לקדנציה נוספת בת שנה. יחד עם זאת, החברה מציינת בזימון לבעלי מניותיה כי אם יימצא לו מחליף טרם סיומה של תקופת השנה, כהונתו תסתיים.



כרמל ורניה הגיש בשבוע שעבר, באמצעות עוה"ד אהוד אלפסי ואמיר הלוי ממשרד גרוס, בקשה לוועדה למתן היתרים לפיה תקופת הצינון בת השנה החלה עליו מכוח חוק שירות הציבור תקוצר למשך חצי שנה בלבד. כוונתו של ורניה היא להספיק לקבל את אישור אסיפת בעלי המניות ולהיכנס לתפקיד בצורה מיידית. ואולם, תגובת שירות המדינה טרם התקבלה והיא תוגש לכל המאוחר ביום חמישי הקרוב.



חוק הצינון, נציין, קובע מספר מגבלות לגבי עיסוקם של פורשי השירות הציבורי, ובהם איסור על קבלת מה שמכונה "טובות הנאה" ממי שנזקק בעבר להחלטת הפורש. בעת כהונתו של ורניה כמדען הראשי קיבלה החברה מענק של 250 מיליון דולר ממינהלת מרכז ההשקעות באישור משרד האוצר, וכן קיבלה 680 אלף דולר במסגרת תוכנית מגנ"טון. ורניה מציין בבקשה כי דחייתה פירושה למעשה למנוע ממנו מלעבוד בתחום עיסוקו בישראל במשך שנה מתום פרישתו מהשירות הציבורי, וכי אין צידוק לפגיעה כה קשה בחופש העיסוק שלו.



בפגישה תבקש טאואר את אישור בעלי מניותיה אף למנות מחדש את חברי הדירקטוריון הקיימים שלה ואישור מינוי משרד רואי החשבון ברייטמן אלמגור. פרט לעופר, המשמש אף כיו"ר בנק המזרחי , חברים בדירקטוריון טאואר: סגנו אהוד הילמן מהחברה לישראל ; ד"ר אלי הררי, מייסד חברת סנדיסק; מיין וו, נשיא ומנכ"ל מקרוניקס; דמודרי רדי, ממייסדי אליאנס ; וד"ר יואב ניסן-כהן, מנכ"ל משותף של טאואר מאז 1995. שני הדירקטורים החיצוניים הם זהבה סימון והאנס רוהרר, שמונה לתפקידו לפני כחצי שנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully