וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: AMD מאבדת 11%; מדד המוליכים למחצה יורד ב-2%

יהודה שויצר

19.11.2002 / 23:10

אמזון יורדת ב-5% לאחר הורדת המלצה של בר סטרנס; הום דיפו יורדת ב-4% לאחר שדיווחה על עלייה של 9% במכירות



מניות הטכנולוגיה מאבדות גובה בהובלת מניות השבבים וגוררות את מדד המוליכים למחצה לירידה של כ-2%. למגמה השלילית תורמים גם ירידה מתונה מהצפוי בגירעון המסחרי, נתוני מכירות מאכזבים של ענקית הקמעונות הום דיפו (סימול HD) וצפי להודעה על הוצאה חד פעמית גדולה של ענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק.



מאזן הסחר של ארה"ב נותר בחודש ספטמבר בגירעון עמוק, כתוצאה מעלייה במחיר הנפט ויבוא שיא של מוצרי היי-טק. מאזן הסחורות והשירותים רשם גירעון של 38 מיליארד דולר, בהשוואה ל-38.3 מיליארד באוגוסט, שהיה הגבוה בכל הזמנים. הירידה היחסית בשער הדולר סייעה למתן את השפעת נפח היבוא הענק למדינה, שעמד על 82.2 מיליארד דולר. עם זאת, היו הנתונים חמורים מן התחזיות שחזו שהגירעון יצטמק ל-37.3 מיליארד דולר.



מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בחודש אוקטובר כצפוי ב-0.3% בשל קפיצה במחירי האנרגיה והטיפול הרפואי. בניכוי מחירי המזון והאנרגיה ההפכפכים רשם מדד הליבה עלייה צפויה של 0.2%. מחירי האנרגיה זינקו ב-1.9%, בעקבות עלייה של 3.8% במחיר הבנזין. מחירי התרופות עלו ב-0.6%.



הום דיפו (סימול HD) יורדת ב-4% לאחר שדיווחה על עלייה של 9% במכירות, אך מכירותיה בסניפים בעלי ותק של שנה לפחות ירדו ב-2% בשל תחרות גוברת מצדה של לאו'ס (סימול LOW). החברה הורידה את תחזית הרווח למניה לרבעון הרביעי בסנט ופירסמה תחזית זהירה לגבי כלכלת ארה"ב בשנה הבאה. לאו'ס נגררת גם היא לירידות ומאבדת 6.5%.



ג'נרל אלקטריק יורדת ב-0.2% לאחר שאנליסטים בוול סטריט העריכו שהחברה תרשום הוצאה חד פעמית של 2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, כדי להגדיל את עתודות חטיבת ביטוח המשנה שלה.



AOL-טיים וורנר מפטרת 120 עובדים במחלקת הפרסום המקוון של חטיבת האינטרנט. מכירות המחלקה ייפלו השנה בכ-40% חרף התאוששות של שוק הפרסום המקוון. בנוסף, חזתה היום מתחרתה בענף המוסיקה, EMI הבריטית, ירידה במכירות חטיבת המוסיקה ותעשיית המוסיקה העולמית בשל נגע הפירטיות. מניית החברה נסוגה בכ-1%.



יצרנית מכונות הצילום המשרדיות, זירוקס (סימול XRX) דיווחה היום על סבב קיצוצים חדש אשר נועד להקטנת ההוצאות התפעוליות ואשר צפוי להוביל להוצאה חד פעמית בסך 400 מיליון דולר ברבעון הרביעי. החברה הודיעה כי היא מתכננת לקצץ ב-915 משרות בנוסף להקטנת כוח האדם בעקבות פרישה ועזיבה מרצון, אמרה דוברת החברה. מניות החברה משילות 0.3%.



בר סטרנס הוריד את המלצתו למניית הקמעונאית המקוונת אמזון מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק". לדבריו, מחיר המניה יקר ואין סיכוי רב להפתעות חיוביות רבות בשנת 2003. מניית החברה מגיבה בירידה של כ-5%.



מגזר השבבים רושם ירידות שערים. אינטל נחלשת ב-1%; מתחרתה AMD נופלת ב-11% לאחר שהודיעה על מכירה מתוכננת של עד 300 מיליון דולר של אג"ח להמרה. החברה ציינה כי תשקול מכירה של אג"ח להמרה נוסף בהיקף של 45 מיליון דולר עם הדרישה תהיה גבוהה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully