וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האצ'יסון בריטניה ביטלה החוזה עם טי.טי.איי לטובת חברת HP

שירלי יום-טוב

19.11.2002 / 19:41

מערכת ה-OV של HP הותקנה בחלק מחברות הבנות של האצ'יסון G3; האצ'יסון בריטניה שינתה דעתה והחליטה להתקינה; הערכות: המערכת של HP עדיפה לרשתות G3 המבוססות על רשתות IP



חברת טי.טי.איי איבדה את החוזה שלה בהאצ'יסון בריטניה לטובת מערכת של חברת היולט-פאקרד האמריקאית. כך אומר מקור המעורה בעסקי החברה.



טי.טי.איי הודיעה בשבוע שעבר על מכתב שקיבלה מאחד הלקוחות שלה בדבר הפסקת פרויקט עליו חתם בעבר אותו לקוח. החברה, שהעריכה מספר ימים לפני פרסום הדו"חות כי מהלך זה עשוי להתרחש, לא הכירה בהכנסות מחוזה זה - עובדה שתרמה לפספוס הגדול שלה את תחזיות הרבעון השלישי. ההערכות היו אז כי מדובר באחת החברות הבנות של מפעילת הסלולר האצ'יסון. ואכן, דובר מטעם האצ'יסון 3G בריטניה, אישר בסוף השבוע כי היא הלקוחה שהפסיקה את החוזה עם טי.טי.איי.



טי.טי.איי חתמה על החוזה עם האציסון 3G בפברואר 2002, במסגרתו סוכם כי היא תספק ל-H3G פתרון אינטגרטיווי לניהול כולל של רשת דור שלישי. טי.טי.איי ציינה בעבר כי היא מספקת את מוצריה ל-3 חברות בנות של H3G בבריטניה, אוסטרליה והונג קונג, ולפי הערכות טי.טי.איי כבר החלה בפרויקט במדינה נוספת - שוודיה.



האצ'יסון רצתה להחליט בתחילה על סטנדרט אחיד למערכות הניטור בכל החברות הבנות, אולם לבסוף הוחלט לא לבצע איחוד ולאפשר חופש פעולה לחברות הבנות בבחירת הספק למערכות אלו. חלק מהחברות אכן חתמו עם טי.טי.איי על חוזה, וחלקן פנו לחברת HP ורכשו ממנה את מערכת ה-Open View המאפשרת שליטה ובקרה על מערכות מחשבים ומותקנת בחברות סלולר ברחבי העולם. האצ'יסון בריטניה שינתה לאחרונה את דעתה והחליטה לעשות שימוש במערכת זו על פני הפתרון של טי.טי.איי.



תחום ההתמחות של טי.טי.איי הוא פתרונות לניטור ובקרה של רשתות תקשורת. אולם, ההערכה היא כי המערכות שלה מותאמות היטב למערכות טלפוניה מסורתיות ואילו בתחום של רשתות הדור השלישי, המבוססות על רשתות IP, המענה של טי.טי.איי נופל מזה של פתרון ה-OV של HP שאינו מיועד כלל לתחום הטלפוניה המסורתית אלא מותאם לעולם של רשתות IP מדור מתקדם יותר. מטי.טי.איי נמסר היום בתגובה כי על פי החוזה שלה, היא מנועה מלהתייחס לשם הלקוח ולפרטי העסקה.



לפרשה יש גם זווית ישראלית בדמות חברת הסטרט אפ mSAFE שהפתרון שלה משולב במערכת ה-OV של HP שנמכרה להאצ'יסון בריטניה, ותורם גם הוא לערך מוסף של המוצר של HP ביחס למערכות של טי.טי.איי. mSAFE פיתחה פתרון נישה עבור מפעילות סלולר המאופיין גם בממשק למערכת ה-OV. הפתרון מאפשר קבלת חיווי ישירות ממכשיר הטלפון הסלולרי באמצעות תוכנה המותקנת על מכשיר הקצה. כך, ניתן לקבל מידע לגבי אופי השיחה המבוצעת ממכשיר הקצה - נתון בעל חשיבות למפעילות שירותים סלולריות שנוהגות לתמחר באופן שונה שירותי קול (voice) ושירותי נתונים (data).



המידע שיתקבל ממכשיר הקצה יועבר למערכת הבילינג המרכזית - דבר שיאפשר ניצול יעיל של קיבולת תעבורת הנתונים ברשת ובנייה של מודלים גמישים של גביית תשלומים מהמנויים, על פי שימוש בתכנים השונים.



עד כה, לא היתה להחלטה של האצ'יסון בריטניה לבטל את החוזה עם טי.טי.איי השפעה על החברות הבנות האחרות עמן התקשרה טי.טי.איי. קשה להעריך האם בעקבות הביטול הזה תהיה זליגה בקרב החברות הבנות לעבר הפתרון של HP, אך את ההשפעה של האצ'יסון בריטניה על דו"חות הרבעון השלישי של טי.טי.איי ניתן היה לראות באופן ברור. טי.טי.איי דיווחה על הכנסות של 10.2 מיליון דולר, שהיו נמוכות באופן משמעותי מתחזית החברה ל-11.5-12.5 מיליון דולר. בשורה התחתונה דיווחה על הפסד נקי של 6.1 מיליון דולר או 51 סנט למניה לעומת תחזית להפסד של 3.6-4.4 מיליון דולר או 31-38 סנט למניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully