וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: אלקטל ואריקסון איבדו גובה; פאריס ירדה ב-1%

יהודה שויצר

19.11.2002 / 19:57

דויטשה בנק המליץ למשקיעים למכור את מניות אלקטל ואריקסון; מניית mmO2, חברת הסלולר שפוצלה מ-BT, עלתה ב-3.5%



ירידות שערים נרשמו בתום המסחר בבורסות אירופה, כשאת המגמה השלילית הובילו מניות ציוד התקשורת בראשן אריקסון ואלקטל. תחזית רווח מאכזבת של קמעונאית המזון הגדולה אהולד, המתלווה לתחזית מכירות מאכזבת של רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, וול מארט, גררה את מגזר הקמעונאיות מטה. בתום המסחר ירד מדד ה-CAC בפאריס בירידה של 1%; לונדון ירדה ב-0.3%.



במניות הטלקום ויצרניות ציוד התקשורת נרשמו ירידות שערים חדות לאחר שדויטשה בנק המליץ למשקיעים למכור את מניות אלקטל ואריקסון. אריקסון סיימה את המסחר בירידה של כ-4% ואלקטל השילה כ-7%.



מניות הטלקום רשמו מגמה מעורבת עם נטייה לירידות. וודאפון ירדה ב-1.7%; פראנס טלקום ירדה ב-3% לאחר שליברטי מדיה נסוגה מכוונתה לרכוש ממנה את חטיבת הטלוויזיה בלוויין ההולנדית תמורת כ-750 מיליון דולר.



מניית mmO2, חברת הסלולר שפוצלה מ-BT, עלתה ב-3.5%, לאחר שהפתיעה עם דו"חות טובים מהצפוי. mmO2 רשמה במחצית שהסתיימה בספטמבר רווח של 567 מיליון דולר על בסיס EBITDA - גידול של 180% לעומת התקופה המקבילה. בשורה התחתונה צימצמה הפסדיה ל-415 מיליון דולר. הכנסותיה צמחו ב-11.4% ל-3.5 מיליארד דולר. בסיס המנויים של החברה צמח ב-8.9% במהלך הרבעון והגיע ל-18.3 מיליון.



אהולד, קמעונאית המזון השלישית בגודלה בעולם, פירסמה אזהרת רווח ל-2002 וצופה ירידה של 6%-8% ברווח השנתי. מנייתה ירדה ב-0.4% ומתאוששת מירידה חדה בפתיחה. בעקבותיה יורדות מניות של חברות אחרות במגזר.



חברת התקליטים הבריטית EMI נפלה ב-6% לאחר שהזהירה כי ההכנסות בחטיבת המוסיקה שלה ייפלו בגלל פעילות פיראטית בשוק. הרווח הנקי שלה לחצי השנה שהסתיימה בספטמבר הסתכם ב-219 מיליון דולר, לעומת הפסד של 80 מיליון דולר בתקופה המקבילה.



חברת הביטוח אליאנץ רשמה ירידה של 2.3% לאחר שחברת דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של החברה.



חברת התעופה אייר פראנס עלתה ב-3.2% לאחר שדיווחה על צמיחה של 86% ברווח התפעולי ל-141 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully