וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובענות ייצוגיות הוגשו נגד לאומי והבינלאומי בסך עשרות מיליוני שקלים

אסף ברגרפרוינד

19.11.2002 / 21:14

תובענה של 50 מ' ש' הוגשה נגד לאומי בגין גביית "עמלת עריכת מסמכי הלוואה"; תובענה של 13 מ' ש' הוגשה נגד הבינלאומי, בטענה כי גבה עמלת "הפרשי שער" מלקוחות שמפקידים דולרים



לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו שתי תובענות ייצוגיות על ידי לקוחות של בנקים, הנוגעות לתשלומי עמלות שנגבו מהם, לטענתם, ללא הצדקה. תובענה בהיקף של 50 מיליון שקל הוגשה נגד בנק לאומי בגין גביית "עמלת עריכת מסמכי הלוואה" בסך 2,484 שקל. תובענה נוספת, בהיקף של 13 מיליון שקל, הוגשה נגד הבנק הבינלאומי, בה נטען כי הבנק גובה עמלת "הפרשי שער" מלקוחות של הבנק שמפקידים בחשבונם דולרים ומבצעים משיכות בדולרים.



התובענות הייצוגיות הוגשו על ידי עו"ד אריה רייזל ורעייתו פנינה רייזל. בנוגע לתובענה נגד לאומי טוען עו"ד רייזל כי בשל חמש הלוואות גישור שקיבל מבנק לאומי נגבתה ממנו עמלה בסך 2,484 שקל בגין עריכת מסמכי ההלוואה. לטענתו, בעת קבלת ההלוואות לא ידע על קיומה של העמלה, ובנוסף, אין הוא סבור כי הבנק העוסק במתן הלוואות רשאי לגבות עמלה מסוג זה. לדבריו, "אין הלוואה ללא מסמכים", ולכן אין הוא צריך לשאת בעמלה בגין טיפול במסמכים סטנדרטיים שמהווים חלק אינטגרלי של ההלוואה.



בתובענה נגד הבנק הבינלאומי נטען כי בעקבות הפקדה של 900 דולר במזומן בחשבון הבנק והוצאתם מהחשבון כעבור שבועיים, גבה הבנק מהלקוח עמלת "הפרשי שער" בסכום של 23.5 דולר, שהם 2.6% מסכום ההפקדה. בתובענה נטען כי העמלה נגבתה למרות שהלקוח ביקש להשאיר את הכסף המופקד ללא כל המרה. בתובענה נטען כי אין כל סיבה לגבות תשלום על הפרשי שער מצד הבנק כאשר ההפקדה והמשיכה בדולרים.



טרם הוגשו תגובות הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully