וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע העולמית מחמיאה לנשיא ברזיל: מציג משנה כלכלית שקולה והולמת

יהודה שויצר

19.11.2002 / 23:15

נציגי קרן המטבע ציינו כי יש תיאום בין תוכניותיו הכלכליות של דה סילבה לתוכניות הקרן; הדגישו כי ברזיל נוקטת בצעדים נכונים למאבק באינפלציה הדוהרת



לנשיא ברזיל הנבחר, לולה דה סילבה, משנה כלכלית שקולה והולמת. כך אמרה היום קרן המטבע העולמית (IMF). דה סילבה, שטרם היבחרו עורר חשש כי הוא תומך בשמיטת חובות, זכה למחמאה המפתיעה מגו'רגה מרקז רוארטה, נציג קרן המטבע בברזיל, שציין כי השווקים בברזיל מגיבים בחיוב למדיניות הכלכלית שמציגה הממשלה החדשה.



נציגי קרן המטבע ציינו כי בתום פגישה משותפת עם צוותיו של סילבה ניתן לומר כי ישנה הלימה בין תוכניותיו הכלכליות לבין תוכניות הקרן. נציגי הקרן הדגישו כי ברזיל נוקטת כעת בצעדים הנכונים להיאבק באינפלציה הדוהרת.



על רקע אמירה זו של ה-IMF עלה מטבע הריאל בברזיל וסגר את המסחר בשער של 3.52 ריאל לדולר



נשיא ברזיל שנבחר ברוב של 16%, ניסה לשכך חששות כי הוא תומך בשמיטת חובות מייד עם היבחרו. בנאומו אז אמר לולה כי בראש סדרי העדיפויות שלו נמצאת המלחמה ברעב. הוא דיבר בזכות הגדלת תקציב הבנייה הציבורית והבטיח לפעול באינטנסיוויות ליצירת מקומות עבודה. עם זאת, חזר לולה על התחייבויות קודמות להנהיג מדיניות פיסקלית קשוחה, להילחם באינפלציה ולכבד את החוזים הבינ"ל של ברזיל - איתות כי אין בכוונתו לשמוט חובות.



במהלך המירוץ לבחירות סבלו שוקי ברזיל מנסיגה קשה בשל בריחת משקיעים זרים והתערערות האמון בכלכלה הברזילאית. לולה התבטא בעבר בזכות שמיטת חובות ונגד הרפורמות שמשכו משקיעים זרים לברזיל, תחת שלטונו של הנשיא היוצא קרדוזו. בהמשך מיתן את התבטאויותיו כדי להרגיע את השווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully