וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט: הממשלה לא תעמוד ביעד הגירעון - עשוי להגיע השנה ל-4.5% בעקבות כלכלת בחירות

ליאור כגן

19.11.2002 / 14:54

הכלכלן הראשי של הבנק: קליין לא ישנה את הריבית בסוף החודש; כל אחד משלושת מדדי המחירים של החודשים הבאים יעלה בשיעור מתון של 0.1%



"הממשלה לא תעמוד ביעד הגירעון שנקבע על 3.9% לשנה זו והוא עשוי להגיע ל-4.5%", כך מעריך רמי אמיר, הכלכלן הראשי של בנק דיסקונט. אמיר מעריך כי החריגה עשויה להתממש בשל ניסיונות לבצע כלכלת בחירות לפני סוף השנה.



אמיר מעריך כי לא יהיה שינוי בריבית בנק ישראל בדצמבר (העומדת על 9.1%) על אף התרחבות פער הריביות והייסוף שנרשם בשבועות האחרונים. להערכתו, רק שילוב של אישורו הסופי של התקציב בהיקפו המוצע ורגיעה מתמשכת בשוק המט"ח יניעו את בנק ישראל להתחיל תהליך זהיר של הפחתת ריבית בתחילת 2003.



בסקירה הכלכלית של הבנק מציין אמיר כי נתוני הכנסות המדינה ממסים לחודש אוקטובר ממשיכים לשקף את המשך הקיפאון בפעילות הכלכלית והתייצבות על רמת גבייה נמוכה, בעיקר בהכנסות ממסים ישירים. כך, בהיקף גביית מסי ההכנסה והמקרקעין בעשרת החודשים הראשונים של 2002 נרשמה ירידה של 11% לעומת התקופה המקבילה ב-2001. מנגד, הכנסות המדינה ממסים עקיפים גדלו ב-5% ביחס לאותה תקופה אשתקד, אולם לדבריו הגידול נבע בעיקר משינויי חקיקה.



אמיר מעריך כי כל אחד משלושת מדדי המחירים הבאים יעלה בשיעור מתון של 0.1%, כאשר תחזית זו מניחה שער חליפין ממוצע של 4.72 שקלים לדולר בנובמבר ו-4.77 שקלים בדצמבר. להערכת אמיר, האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תסתכם ב-2.5%-3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully