וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים לא אישרו את מימון הביניים למ.ק.ח של גד זאבי: תשלם בזמן 10 מ-18 מיליון השקל לבעלי האג"ח

גולן פרידנפלד

19.11.2002 / 15:17

תשלום ה-10 מיליון שקל יבוצע ב-20 לנובמבר - תאריך הפירעון המקורי; היתרה תשולם מהלוואה שתילקח מחשבון הנאמנות של החברה ותוחזר ב-8 תשלומים החל מינואר 2003



חברת מ.ק.ח (מרכז קניות חיפה) שבשליטת גד זאבי מדווחת היום לבורסה כי הבנקים לא אישרו לה את מימון הביניים אותו ביקשה, בהיקף של 8 מיליון שקל, לשם תשלום לבעלי איגרות החוב שלה. לפיכך מציינת החברה כי תפרע ב-20 לנובמבר תשלום ריבית בהיקף של 6.7 מיליון שקל, המהווה כ-100% מסל חבות הריבית, וכן פירעון חלקי של הקרן בסך של 3.2 מיליון שקל המהווה כ-29% מתשלומי הקרן של החברה. בסך הכל תשלם מ.ק.ח כ-10 מיליון שקל. כמו כן הודיעה החברה כי היא מזמנת את בעלי איגרות החוב לאסיפה שתתקיים ב-12 לדצמבר השנה ושעל סדר יומה קבלת הלוואה בסך של 8 מיליון שקל מהכספים המוחזקים בחשבון נאמנות על שם הנאמן ואשר תשמש לתשלום מיידי של 8 מיליון שקל לבעלי האג"ח.



ההלוואה, כך על פי הודעת החברה, תהיה צמודה למדד המחירים לצרכן ותישא ריבית צמודה בשיעור זהה לריבית שנושאות איגרות החוב, העומדת על 5.45%. ההלוואה תוחזר לחשבון הנאמנות מהכנסות הגרנד קניון שבבעלות החברה ב-8 תשלומים שווים ורצופים החל מינואר 2003. עוד מציינת החברה כי נאמן איגרות החוב זימן אסיפה של בעלי האיגרות ב-21 לנובמבר השנה, ובה יציג שמואל נבון, סמנכ"ל הכספים של מ.ק.ח, את ההצעה האמורה וכן את כוונותיה של החברה לגבי התשלומים העתידיים. איגרת החוב של מ.ק.ח נסחרת כיום בתשואת זבל של 55%, המשקפת את חוסר האמון של בעלי איגרות החוב כי היא אומנם תעמוד בתשלום הקרוב.



חברת הדירוג מעלות הודיעה בשבוע שעבר כי היא מורידה את דירוג החוב של חברת מ.ק.ח של גד זאבי בשתי דרגות, מדירוג של BBB- ל-B. בתחילת ספטמבר הורידה מעלות לראשונה את הדירוג האשראי בשתי רמות מ-AA לדרגת BBB-. ההורדה הנוכחית, מתחת לרמה של BBB, מעבירה את החברה מדרגת "השקעה" לדרגת "השקעה ספקולטיווית".



כלכלני מעלות מציינים כי הורדת הדירוג נובעת בעיקרה מצו הקפאת ההליכים נגד המשביר לצרכן, אשר גרם לבדיקה מחודשת של דירוג האג"ח של החברה מסדרה א'. מעלות מציינת כי מ.ק.ח, המפעילה את מרכז הקניות גרנד קניון בחיפה, מושפעת מהצעד נגד המשביר, המהווה שוכר מהותי עבור החברה.



המשביר לצרכן וזכיונה בחברת האופנה הספרדית זארה מספקים למ.ק.ח כ-11.7% מכלל הכנסותיה השנתיות. במעלות ציינו כי למרות התפוסה המלאה ב"גרנד קניון", המיתון הכלכלי והמצב הבטחוני הקשו על שוכרים רבים לעמוד בתשלומי השכירות המינימליים אשר נקובים בחוזי השכירות והצריכו מתן הקלות אשראי זמניות, המתחדשות מידי שלושה חודשים. הקלות אלו גרמו לירידה בהכנסות השכירות לרמה של 41 מיליון שקל בשנה, מתחת לתחזית המינימלית של מעלות שעומדת על 44 מיליון שקל לשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully