וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים בלבד: השיטות לתשלום דיגיטלי וקנייה בטוחה ברשת בחודש השופינג העולמי

27.11.2017 / 7:55

העולם כבר התרגל לטרפת והגולשים קונים ה-כול. איך שומרים על קנייה בטוחה ואמינה ומה הן השיטות המתקדמות לתשלום מהיר ויעיל? ריכזנו עבורכם מספר המלצות כדי שתדעו איך לפעול חכם, זהיר וביעילות במרחב הווירטואלי ביום הקניות העולמי

שופינג אונליין. Brayen Derballa,
שמירה על כמה כללים תהפוך את הקנייה ברשת לבטוחה, נוחה ורווחית/Brayen Derballa

בלאק פריידי חלף והיווה את יריית הזינוק שפותחת את עונת המכירות והסיילים הגדולים של חג המולד. בתקופה זו הצרכן יוצא מורווח ובגדול. המחירים ברצפה, ההנחות חותכות את רף עשרות האחוזים, ומחזורי המכירות מרקיעי שחקים , כך שכולם נהנים מחוויית win-win.

אפקט הצרכנות המואצת עבר בשנים האחרונות באופן טבעי לזירת האינטרנט, שהוכתרה כבר כקניון המגוון והגדול בעולם. לפי פרסומים בתקשורת, ב-2016 עמד היקף הסחר של הישראלים בקניות אונליין על 11.8 מיליארד שקלים, ואילו הצפי לשנת 2017 בסחר אלקטרוני בישראל עומד על כ-14 מיליארד שקלים.

רוב העולם כבר מתורגל לטרפת. חגיגת הקניות היא כיום אירוע בינלאומי החוצה גבולות ומדינות ללא הצורך לצאת מן הבית בכלל. הגולשים קונים הכול. ביגוד, קוסמטיקה, מוצרי מחשוב, הנעלה, בשמים, גאדג'טים, מוצרי חשמל, ציוד לבית ועוד. הכול במרחק כמה הקלקות במקלדת או בסמארטפון. כרטיסי האשראי בשלוף, האתרים המועדפים והחנויות המקוונות מוכנים לקלוט את המוני הקונים, ורשימת הקניות מאורגנת ומוכנה להסתערות.

חברות גדולות ואתרי קניות בינלאומיים דואגים כיום לא רק לחוויית הקנייה של הגולש, אלא גם לבטיחות הרכישה ואמינות העסקה, כך שהרכישה ברשת תיעשה בראש שקט. הקונה יכול לחייב את כרטיס האשראי שלו בבטחה, גם בשל שיטות התשלום המתקדמות ועזרי הטכנולוגיה לקניה חכמה, שלווה ויעילה במרחב הווירטואלי.

כדי שחוויית הקניות שלכם תהיה מהנה וקלה, ריכזנו עבורכם כמה דוגמאות לטכנולוגיות הכי מתקדמות, מהשורה הראשונה בתחום הרכישות און-ליין, כך שתצאו לחוויית השופינג העולמי בביטחון מלא.

אבטחת מידע ברשת. ShutterStock
לפני ביצוע הרכישה ודאו שהאתר מוביל לאזור תשלום שמתחיל ב- https:// ולוגו של מנעול/ShutterStock

רכישה באתרים מוכרים וגדולים: רצוי לקנות באתרים שכבר הוכיחו בעבר מהימנות גבוהה. אתרים שקופצים לכם כ"פופ-אפ" תוך כדי שיטוט ברשת ומעולם לא שמעתם עליהם, דורשים בדיקת אמינות ויש לבחון אותם בזהירות מתבקשת.

חפשו את התקן: אתרים מאובטחים שמספקים קניה בטוחה, מציגים לוגו או אסמכתא כזו. לפני ביצוע הרכישה וודאו שהאתר מוביל לאזור תשלום שמתחיל ב- https:// ולוגו של מנעול. האות S מסמלת את המילה SECURE והלוגו של המנעול מעיד על כך, שהפרטים האישיים מועברים בצורה בטוחה.

תקן של חברות האשראי PCI: תקן PCI הוא תקן בינלאומי שיצרו חברות האשראי כדי להבטיח סליקת אשראי בטוחה בעסקים לצורך אבטחת מידע. מדובר בתקני אבטחה מחמירים אשר הטמעתם היא מהותית לביטחון הקונה וכרוכה במשאבים גבוהים. אתרים קטנים ולא מוכרים שלא הטמיעו תקן זה חשופים לפריצות האקרים ודליפת מידע. לפני הקניה בדקו האם האתר עומד בתקן. הבדיקה פשוטה, כל שעליכם לעשות הוא להקיש בחיפוש בגוגל את שם החברה יחד עם צירוף האותיות PCI.

קבלת הודעת SMS בסיום העסקה:שירות המאפשר קבלת הודעת אישור לטלפון בכל סיום עסקה, כך שניתן לערוך מעקב אחר כל העסקאות המתבצעות בכרטיס האשראי ולהימנע מהונאות.

In-Control: זהו שירות המאפשר ויסות ומעקב אחר עסקאות המתבצעות בזמן אמת על ידי קבלת התראות ב- SMS, אימייל או אפליקציה, על עסקאות המתבצעות בכרטיס האשראי. הצרכן יכול להגדיר לעצמו את התנאים לקבלת ההתראה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מאסטרפס Masterpass: מדובר על שירות תשלומים דיגיטלי החוסך למשתמש זמן בתהליך הרכישה ברשת. השירות מאפשר לכל משתמש להזין בעת הרישום הראשוני את פרטי התשלום, שנשמרים בצורה מאובטחת, ולאחר מכן לבצע תשלומים דיגיטליים מאובטחים במהירות ובפשטות מכל מכשיר.

Mastercard SecureCode: שירות שחברת מאסטרקארד מעניקה לצרכנים כדי להגביר את הבטחון בקנייה. מדובר למעשה באבטחה כפולה בעת רישום לאתר. איך זה מתבצע? נרשמים לשירות הזה ובכל פעם שקונים באתר סחר מופיע פופאפ שמבקש להכניס קוד סודי בן ארבע ספרות, ממש כמו בכספומט. כשמקישים את הקוד הנכון, מנפיק הכרטיס מאשר שמי שרוכש את הקנייה באתר הוא באמת הלקוח.

הארנק בשירות הטכנולוגיה: הארנק הדיגיטלי הוא אפיק תשלום הנעשה ללא צורך בשטרות או בכרטיס פלסטיק. הארנק הוא למעשה אפליקציה המותקנת בסמארטפון, המאפשרת ביצוע תשלומים והעברת כספים באמצעות הסלולרי, ללא הצורך בשום אביזר נוסף.

שירות תשלום MasterPass של מאסטרקארד. יחצ,
שירות תשלום MasterPass של מאסטרקארד/יחצ

תשלום באמצעות סלפי או טביעת אצבע: מדובר בביצוע עסקה אינטרנטית באופן המוכר לנו כיום, אולם התשלום ואישור העסקה מתבצע על ידי זיהוי טביעת אצבע או תצלום סלפי במקום הקשת קוד סודי או הזנת פרטי זיהוי נוספים. פיילוט שערכה חברת מאסטרקארד, שבדק את יעילות הטכנולוגיה העלה כי 90% מהמשתתפים מעדיפים את שיטת התשלום החדשה ו-75% מהם אמרו שהם סבורים כי טכנולוגיה זו תמנע הונאות וזיופים.

תשלום מאובטח באמצעות חברות: על מנת להבטיח שפרטי כרטיס האשראי לא מתגלגלים ברשת באתרי סחר שונים, ניתן לשלם דרך חברות המעניקות פתרונות תשלומים מאובטחים. הרוכש ממלא את פרטיו רק פעם אחת כאשר הוא מתחבר לשירות ואלו ישרתו אותו בכל הרכישות העתידיות.

שירות תשלום באמצעות טביעת אצבע שמספקת חברת מאסטרקארד. יחצ,
אישור העסקה מתבצע על ידי זיהוי טביעת אצבע/יחצ

בעידן הטכנולוגי המואץ ניתן למצוא בדיקות חדשניות שטרם נכנסו לשימוש המוני, הבודקות אפילו את קצב פעימות הלב ובכך מאפשרות זיהוי וודאי של כל אדם. במהלך חוויית הקניה המקוונת יש להניח שקצב הלב שלכם יהיה מוגבר למדי, אבל כמשתמשים נבונים ברשת תוכלו לצלוח כל מסע קניות בתבונה ובעזרת טכנולוגיה מתקדמת. זכרו לבחור נכון ולשמור על כללי הזהירות, והקנייה שלכם תהיה בוודאות מאובטחת ורווחית.

וואלה! NEWS בשיתוף מאסטרקארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully