וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השער היציג של הדולר נקבע בעלייה קלה על 4.683 שקלים

ליאור כגן

20.11.2002 / 16:59

סוחר: "נפח המסחר נמוך - הזרים עסוקים בשוקי מזרח אירופה"; קליין לא צפוי להוריד הריבית


שערו היציג של הדולר נקבע היום בעלייה קלה של 0.05% על 4.683 שקלים. יום המסחר התאפיין ביציבות בשער הדולר ובנפח מסחר דליל. עיקר המסחר מתבצע על ידי בנקים ולקוחות מקומיים, כאשר לדברי אחד הסוחרים, המשקיעים הזרים עסוקים בשווקי מזרח אירופה, והם כמעט ולא פעילים בשוק המט"ח המקומי.

הימים האחרונים בשוק המט"ח מתאפיינים ביציבות בשער הדולר והסוחרים מסבירים זאת בפער הריביות הרחב בין השקל לדולר. "אין מה שימשוך את הדולר למעלה", אומר אחד הסוחרים ומסביר כי אומנם המצב של הכלכלה הישראלית הוא לא טוב, אך אין כרגע "רעשים" מכיוון התקציב, עיראק והבחירות לממשלה שמאיימים על השקל.

פער הריביות בין השקל לדולר צפוי להישאר ברמה של 7.85% גם בסוף החודש, זאת מכיוון שנגיד בנק ישראל, דוד קליין, צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי. בבנק ישראל מודעים להשפעה השלילית של הריבית הריאלית הגבוהה, אך נראה שהנגיד יעדיף להמתין להעברת התקציב לפני ההחלטה על הפחתת ריבית.

כלכלני הבנקים מעריכים כי השקל ימשיך לשמור על יציבות וכי מדדי המחירים של החודשים הבאים צפויים להיות נמוכים. רמי אמיר, הכלכלן הראשי של בנק דיסקונט, מעריך כי כל אחד משלושת המדדים הבאים יעלה בשיעור של 0.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully