וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הבנייה רובננקו בקשיים; מנהלת מו"מ להסדר עם הבנקים

מירי ריילי

19.11.2002 / 23:51

החברה, שחייבת 250 מ' ש' לבנקים, צפויה להודיע מחר לבורסה על המגעים לפריסת חובותיה ולמימוש נכסים * מושקוביץ מנסה לקום מהבור, גרנד סנטר עדיין עמוק בתוכו (ארכיון) * הצמיחה של דניה סיבוס נעצרה (ארכיון) * התכווצות בהכנסות וברווח התפעולי של אזורים (ארכיון)



מאת עמי גינזבורג ומירי ריילי



חברת הבנייה הגדולה רובננקו מבקשת מהבנקים להגיע להסדר לפריסת חובותיה, שעל פי הערכות מגיעים ל-250 מיליון שקל. חובה של החברה הציבורית מגיע ל-128 מיליון שקל, ולחברה הפרטית, המבצעת את מרבית הבנייה של הקבוצה, חובות שהיקפם המדויק לא ידוע, חלקו לבנקים וחלקו לספקים. בחברה אומרים שהחוב לספקים זניח יחסית. לחברה ערבויות בהיקף של 180 מיליון שקל על פי חוק מכר.



בעל החברה, שמואל רובננקו, נפגש שלשום עם נציגי הבנקים, בהם לאומי, פועלים, מרכנתיל, טפחות ואדנים, כדי להגיע להסדר פריסת חובות שבמסגרתו ימומשו חלק מנכסי החברה. בימים הקרובים יימשכו המגעים עם הבנקים, והחברה הציבורית שבשליטת רובננקו, תוציא מחר הודעה לבורסה בעניין.



רובננקו שכרה ביום חמישי האחרון את שירותיה של חברת הייעוץ הכלכלית אנליטיקה לבדיקת מצב הקבוצה. מסקנת הבדיקה שקיימה אנליטיקה היתה שכדי להימנע מהליכי הקפאת הליכים בשל קשיי הנזילות יש לנסות לגייס כ-25 מיליון שקל מקונסורציום בנקים לתקופת ביניים, על חשבון הכנסות עתידיות שיכנסו מפרויקטים. רוב נציגי הבנקים המממנים את הקבוצה, למעט בנק לאומי, הסכימו להעניק לחברה אשראי. בעקבות ההסכמה שהתקבלה, המליץ משרד הייעוץ הכלכלי שלא להקפיא את פעילות החברה.



רובננקו אמר כי על כל הבנקים לתת יד לסייע לעניין בשל מצב המיתון בשוק הנדל"ן. לדבריו, הנזק שייגרם מהפסקת פרויקטים הנמצאים כחודש עד חודש וחצי משלב האכלוס, יהיה גדול לאין שיעור מהזרמת הכספים המבוקשת. "ביקשנו 25 מיליון שקל עם ביטחונות שהם הפרויקטים עצמם, כך גם נמנע פיטורי עובדים רבים בחברה. הפרויקטים ימשיכו להתנהל ובשלב זה נראה שהבעיה עדיין פתירה", אמר.



לדברי רובננקו, המצב הקשה במשק וההאטה בענף הבנייה השפיעו על חברות הנדל"ן בכלל וגם על רובננקו. עם זאת, אמר רובננקו כי מדובר בחברה חזקה בעלת מוניטין ויכולת, וכי חלק מהנכסים ימומשו, במטרה להתמודד עם העניין בצורה הטובה ביותר ובכוונה שלא להביא לפגיעה בלקוחות ובשמה של החברה.



חברת רובננקו נחשבת לחברה בנייה גדולה והיא בונה כיום כ-1,000 יחידות דיור ברחבי המדינה, בעיקר באזור פתח תקוה (450 יחידות דיור). לחברה גם פרויקט בהוד השרון הכולל 98 יחידות דיור ופרויקטים נוספים במודיעין, בשוהם באשדוד ובאלעד. החברה מנסה בימים אלה למכור קרקע בשוהם המיועדת ל-500 יחידות דיור בכ-20 מיליון דולר. כל הפרויקטים נבנים בליווי פיננסי מהבנקים.



החברה הציבורית ש. רובננקו סיימה את המחצית הראשונה של 2002 עם הכנסות של 68.2 מיליון שקל ורווח תפעולי של 6.5 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם ב-4.3 מיליון שקל. זאת, לאחר שב-2001 רשמה הפסד של 9.6 מיליון שקל ממכירות של 19.1 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully