וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IBM מתכננת להסב מיליארד דולר בתקציבי מו"פ לייעוץ ולשירותי מחשוב

דפנה מאור

20.11.2002 / 9:55

התקציב יבוא על חשבון תחומי החומרה המסורתיים של IBM; תקציב המו"פ של IBM גדול מ-6% מהכנסותיה

IBM עורכת שינוי מהותי בתקציבי המחקר שלה. במהלך שלוש השנים הקרובות תסיט החברה מיליארד דולר מתקציבי המו"פ, מתחומים מסורתיים של חומרה וטכנולוגיית מחשבים לתחומים של שירותי ייעוץ ומחשוב.

IBM הקימה יחידת מחקר חדשה, שתעסיק 200 מדענים, שיחקרו בעיות המעסיקות את לקוחות שירותי הייעוץ של החברה. מתמטיקאים של החברה עשויים לנסח נוסחאות חדשות לייעול שרשראות אספקה, לפתח בינה מלאכותית שתאפשר כריית מידע ממוכנת לצרכי שיווק ותקשורת ועוד. החברה טוענת כי מחקר בתחומי ייעוץ שונים סייע לחברה כבר בעבר לייעל את פעילויותיהם של לקוחותיה.

IBM, תחת שרביטו של המנכ"ל הקודם, לו גרסטנר, עברה במהלך העשור האחרון שינוי מהותי בו הפכה מיצרנית של חומרה בעיקרה - מחשבים אישיים, כוננים ומחשבים מרכזיים - למעצמת שירותי טכנולוגיה. כבר בשנה הבאה צפויים תחומי הייעוץ והשירותים להרכיב חצי מהכנסות החברה.

שינוי זה סייע ל-IBM להתגבר על המשבר הקשה בתחום המחשבים האישיים וציוד הטכנולוגיה שעבר על ארה"ב בשנתיים האחרונות. גרסטנר, שהפך למודל למנהיג מחולל תפניות, מכהן כיו"ר החברה וצפוי לפרוש מתפקידו בסוף השנה. במהלך השנה האחרונה רכשה IBM גם את זרוע הייעוץ של PwC (פרייס ווטרהאוס קופרס), חברת רואי החשבון.

תקציבי המחקר והפיתוח של IBM נחשבים בין הגדולים בעולם. בשנה שעברה הוציאה החברה 5.29 מיליארד דולר, יותר מ-6% מהכנסותיה, על מו"פ. החברה עורכת מחקר בתחומים רבים, החל במדעיים טהורים כמו חומרים, מתמטיקה ופיסיקה, ועד יישומים הכוללים מחשבי על ומערכות הנדסה.

אם השינוי שמתכננת IBM לערוך במוקד המו"פ שלה יעלה יפה כמו שעלתה האסטרטגיה שלה, ייתכן שהוא מסמל שינוי לתעשייה כולה. פול הורן, סגן נשיא בכיר למחקר בחברה, חושב שהשינוי מהותי כמו השינוי שהביא להתמקדות בפיתוח תוכנה בשנות השבעים המאוחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully