וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קרן יוזמה שהשקיעה בטרליס: בעלי המניות מחפשים משקיע אסטרטגי שיוביל סבב הצלה

צורי דאר

20.11.2002 / 10:58

יגאל ארליך: "טרליס עדיין עסק חי ואנחנו לא במו"מ על מכירת הניירות, אבל השבועות הקרובים יהיו גורליים"



"בעלי המניות בטרליס מחפשים כיום משקיע אסטרטגי - חברה גדולה מתחום התקשורת - שיזרים לחברה השקעה לא גדולה שתחזיק אותה במתכונתה הנוכחית עד 2004. במידה שנמצא כזה, אני מאמין שחלק מבעלי המניות גם יתרמו את חלקם לסבב", כך אמר היום ל-TheMarker יגאל ארליך, יו"ר קרן ההון סיכון יוזמה שהשקיעה בחברת הסטארט אם טרליס פוטוניקס, העומדת בפני סגירה.



טרליס הוקמה ב-1999 על ידי פרופ' אהרון אגרנט, במטרה לפתח מוצרים המבוססים על תגלית מדעית בשם אלקטרו-הולוגרפיה (Electroholography). החברה תיכננה לפתח טכנולוגיה המאפשרת לבצע מיתוג אופטי ישיר, בלא המרת האותות האופטיים לחשמליים. מאז הקמתה גייסה החברה 37 מיליון דולר.



בעבר נחשבה טרליס פוטוניקס לאחת מחברות האופטיקה המבטיחות בישראל, ששוויה הוערך בכ-700 מיליון דולר. בגיוס ההון האחרון שערכה, באוגוסט 2000, גייסה טרליס 25 מיליון דולר לפי שווי של 150 מיליון דולר. בגיוס השתתפו פיטנגו, יוזמה, סקיי פוינט הקנדית, קבוצת קרלייל וחברת האנרגיה האמריקאית אנרון, שהתמוטטה לאחרונה בעקבות שערוריות בניהול החשבונות שלה.



החברה אף תיכננה לגייס כ-100 מיליון דולר לצורך הקמת שני מפעלי ייצור, אולם המשבר בענף שינה את תוכניותיה. "במשבר בענף התקשורת התברר שהטכנולוגיה הזו עדיין לא מתאימה למציאות של היום, בה מרבית המערכות עדיין לא אופטיות. על פי הערכות אופטימיות, השוק הזה יפעל רק בעוד 3-4 שנים", אמר ארליך.



בשנה וחצי האחרונות צומצמה מצבת העובדים בטרליס מ-160 לכ-10, שני מנכ"לים עזבו ומשרדי החברה ביקנעם נסגרו. "לפני כשנה ניסינו לבצע התאמות ולהעביר את החברה לפיתוח של קומפוננטות לתקשורת אופטית אבל גם השוק הזה רדום כיום. במצב כזה לא היה מנוס מקיצוץ עד למינימום ההכרחי ובחינת העתיד", הוסיף ארליך.



האם נבחנה אפשרות להתמזג עם חברת סטארט אפ אחרת?



ארליך: "האפשרות הזו בהחלט נבדקה, אבל בשביל מהלך כזה יש צורך בסינרגיה בין הטכנולוגיות של החברות וזה עוד לא נמצא. לפי שעה האפשרות הזו לא על הפרק. טרליס עדיין עסק חי ואנחנו עדיין לא במו"מ על מכירת הניירות, אבל השבועות הקרובים יהיו גורליים לעתידה של החברה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully