וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזי חרמוני: תדיראן קשר תשקיע ב-2003 כ-18 מיליון דולר בתשתיות טכנולוגיות לחיזוק מעמדה בשוק

אלי דניאל

20.11.2002 / 12:13

הצמיחה בשורה העליונה והתחתונה תימשך גם בשנה הבאה; הקטנת ההפחתות בגין הרכוש האחר תגדיל את הרווח השנתי בכ-6.7 מ' ד'; "יש מחשבות על חלוקת דיווידנד" * גידול של כ-232% ברווח התפעולי לכ-33.4 מ' ש' (ארכיון) * תדיראן קשר קיבלה הזמנה בהיקף של כ-26 מיליון יורו (ארכ



הצמיחה החדה בהכנסותיה וברווחיה של חברת תדיראן קשר , המפתחת ומייצרת ציוד ומערכות קשר המיועדים לשוק הצבאי, נמשכה גם ברבעון השלישי של השנה - רבעון בו גדלו ההכנסות בכ-74% לכ-307 מיליון שקל, הרווח התפעולי זינק בכ-232% לרמה של 33.4 מיליון שקל והרווח הנקי צמח בכ-484% לרמה של כ-16.2 מיליון שקל.



חזי חרמוני, מנכ"ל החברה, התייחס להתפתחויות הצפויות בשנה הבאה בחברה ומסר ל-TheMarker כי "במהלך העשור האחרון השקענו קרוב ל-150 מיליון דולר במו"פ בתחום התשתיות הטכנולוגיות ובשנה הבאה נשקיע כ-18 מיליון דולר בפיתוח תשתיות טכנולוגיות לשם חיזוק המעמד שלנו כספק מוביל של מערכות משולבות דיבור ונתונים לשדה הקרב העתידי". לדבריו, "חלק גדול מההצלחה של החברה מיוחס לתחום המו"פ. אנחנו משקיעים בתחום זה הרבה יותר מהמתחרים שלנו כדי ליצור חסמים ולהגדיל את הפער מהם".



באשר לביצועים הצפויים של תדיראן קשר בשנה הבאה אמר חרמוני כי "מגמת הצמיחה בשורה העליונה והתחתונה תימשך גם בשנת 2003, אם כי לאורך זמן לא נראה גידול בשיעור של מאות אחוזים כפי שהיה ברבעון זה".



החל מהחודש הנוכחי, היקף ההפחתה הרבעונית בגין המוניטין ורכוש אחר שנוצרו בעת המיזוג עם החברה האם תדיראן תעשיות קשר אלחוטי יהיה קטן יותר. בהקשר זה ציין חרמוני כי "ברמה השנתית, הקטנת ההפחתות תוביל לגידול של כ-6.7 מיליון דולר בשורה התחתונה, כלומר גידול של כ-1.7 מיליון דולר או כ-8 מיליון שקל ברווח הרבעוני".



גידול חד בשיעור של כ-200% נרשם בהוצאות המכירה והשיווק של תדיראן קשר ואלה הסתכמו בכ-42.1 מיליון שקל. על כך אומר חרמוני כי "באופן טבעי, כאשר יש יותר הזמנות יש יותר מאמצי שיווק ועלויות המכר גדלות. כשאנחנו הולכים ללקוחות אנחנו מראים להם מוצרים שכבר פועלים ועובדים. אנחנו שולחים לעיתים גם צוותים שיבצעו הטמעה של הציוד והדגמות בחו"ל".



את העלייה שנרשמה בהוצאות המימון של תדיראן קשר, מרמה של כ-1.6 מיליון שקל ברבעון המקביל לכ-6.3 מיליון שקל ברבעון השלישי, מסביר חרמוני בכך ש"הוצאות המימון כוללות גם הוצאות בגין ערבויות ללקוחות כנגד הגידול ב-Cash שאנחנו מקבלים. ככל שיש יותר עסקות ומקדמות ותזרימי מזומנים, ההוצאות הפיננסיות להבטחת הכספים הללו גדלות".



על רקע שיעור האבטלה הדו ספרתי במשק מציין חרמוני כי מצבת כוח האדם של החברה דווקא גדלה: "מאז תחילת השנה הגדלנו את מספר עובדינו בקרית שמונה בשיעור של כ-20%. באתר בחולון קלטנו כ-100 עובדים נוספים. אני חושב שגם בשנה הבאה אנחנו נקלוט עובדים נוספים, על רקע ההשקעה הגדולה במו"פ".



ההון העצמי של תדיראן קשר צמח בשיעור ניכר מאז תחילת השנה, בשל הגידול ברווחים ולאור מימוש האופציות של החברה שהכניסו לקופה כ-59.4 מיליון שקל. על האפשרות שהצמיחה בהון העצמי תביא לחלוקת דיווידנד אמר חרמוני כי "יש מחשבות על חלוקת דיווידנד, ואתם תשמעו מאתנו בקרוב".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully