וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת: הירידה בשיעור הקווים הנייחים של בזק - שולית

ערן גבאי

20.11.2002 / 13:29

בזק: חדירת קו נייח ירדה לכ-90% ממשקי הבית בלבד, ולא היתה התייחסות לכך מצד הרגולטור; המשרד: קיימת השפעה של הסלולר על קווי בזק אך לא מדובר במוצרים תחליפיים

גורם בכיר במשרד התקשורת סבור שתופעת הירידה בשיעור הקווים הנייחים של בזק היא שולית בלבד, ותואמת את המגמה בארה"ב ובאירופה.

בזק מדווחת שחדירת קו בזק ירדה לכ-90% בלבד וחדירת קו שני של בזק נאמדת בכ-10% ממשקי הבית בישראל. לטענת גורמים בבזק, לא היתה התייחסות מצד הרגולטור לעובדה זו.

במשרד התקשורת סבורים, כאמור, שהתופעה של משקי בית המעדיפים התחברות לקו סלולרי על פני התחברות לקו בזק ותשלום דמי השימוש הקבועים, זניחה, וכי קיימת השפעה בין שני השווקים - הסלולרי והנייח - אך אין מדובר בשוק אחד ובמוצרים תחליפיים.

בשנים האחרונות ירד אחוז החדירה של קו נייח של בזק בישראל מכ-95% ל-90%. בניסיון להילחם בשחיקת ההכנסות משיחות פנים ארציות לטובת חברות הסלולר, החלה בזק לפני מספר חודשים להעניק חבילות תעריפים בין קווי בזק. זאת, בהמשך לאישור שניתן לחברה במאי לעבור לשיטת גבייה ההופכת את כל הארץ לאזור חיוב אחד.

על פי נתוני בזק, בשנת 2001 היתה ירידה של 6.5% בדקות שיחה מבזק לבזק, בעוד שבעבר היתה צמיחה של 8%-18% בשנה. מספר דקות השיחה בסלולר נמצא בעלייה מתמדת. בבזק טוענים שכתוצאה מהתחרות מול הסלולר קיים צמצום של 350 מיליון שקל בשנה בהכנסות בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully