וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרפבליק נחקרת ע"י רשות ני"ע לאחר שנדרשה לתקן 181 מיליון דולר בדו"חותיה

דפנה מאור

20.11.2002 / 14:16

רישום כפול ושגיאות חשבונאיות אחרות הובילו לתיקונים בדו"חות מאז 1996; המניה איבדה 51% מתחילת השנה



אינטרפבליק (סימול IPG), ענקית הפרסום האמריקאית, הודיעה כי רשות ני"ע חוקרת את אי הסדרים החשבונאיים אשר הובילו לתיקונים של 181 מיליון דולר בדיווחיה מאז שנת 1997.



אינטרפבליק פירסמה באיחור של חמישה ימים את תוצאותיה המלאות לרבעון השלישי, לאחר שנאלצה לדחות את פרסומן בשל ביקורת חוזרת של עסקות שנרשמו באופן לא נאות בחטיבת מק'אן אריקסון.



ברבעון השלישי רשמה החברה רווח של 7.5 מיליון דולר או 2 סנט למניה, לעומת הפסד של 481.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הכנסותיה ברבעון השלישי היו 1.5 מיליארד דולר - ירידה של 7.4% לעומת התקופה המקבילה.



אינטרפבליק (Interpublic Group Of Companies) היא קבוצת פרסום המאגדת תחתיה חברות רבות, כולל מק'אן אריקסון, שהיא בעלת החזקות בקשר בראל (כ-60%) ובראובני פרידן, וקבוצת FCB. בין לקוחותיה הגדולים נמצאות חברות ענק כמו נסטלה, קוקה קולה ונביסקו.



אינטרפבליק כבר חשפה כי תידרש לתיקון של 120 מיליון דולר בשל הוצאות אשר נרשמו באופן שגוי בתור הפרשות, אולם עתה חשפה כי השגיאה היתה גדולה יותר והגיעה ל-180 מיליון דולר. לפי חשדות, נרשמו בחטיבה האירופית של סוכנות מק'אן שבבעלות אינטרפבליק הוצאות פנימיות של החברה על פרויקטים משותפים עם לקוחות בצורה שגרמה לניפוח ההכנסות המדווחות.



החקירה המתנהלת עתה נגד ענקית הפרסום איננה רשמית. הטעויות כללו רישום כפול של אשראי במשרדים שונים של מק'אן אריקסון, הפרשות שלא מומשו מביטוח ומחיקות אחרות.



אי הסדרים החשבונאיים באינטרפבליק הובילו לפגיעה קשה במנייתה של החברה, אשר איבדה מתחילת השנה 51% משווייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully