וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלום פוטוניקס קיבלה מהמדען הראשי מענק פיתוח של 3.75 מיליון שקל; מגייסת 3-5 מיליון דולר

צורי דאר

20.11.2002 / 16:11

בנק ההשקעות דה-קלו בן-יהודה ילווה את החברה בגיוס; הטכנולוגיה שפיתחה אקסלום מאפשר לבצע חיבור בין רכיבים לסיבים אופטיים ברמת פרוסת הסיליקון



חברת הסטארט אפ התל אביבית אקסלום פוטוניקס (XLoom Photonics) הודיעה היום כי קיבלה מענק פיתוח בסך של 3.75 מיליון שקל ממשרד המדען הראשי.



הטכנולוגיה שפיתחה אקסלום מאפשר לבצע את החיבור בין הרכיב לסיב האופטי ברמת פרוסת הסיליקון (Wafer). שיטה זו חוסכת את עלויות ההרכבה שנעשות בשיטות המסורתיות בצורה ידנית בעלויות גבוהות, ומאפשרת ייצור המוני של רכיבים זולים משמעותית - עד 20% מהמחיר המקובל. מענק הפיתוח יסייע לחברה בהמשך פיתוח טכנולוגיה זו.

בנוסף למענק הפיתוח, אקסלום פוטוניקס מתכוננת לקראת גיוס הון נוסף של כ-3-5 מיליון דולר הצפוי להסתיים בתוך 4-5 חודשים, אותו ילווה בנק ההשקעות דה-קלו בן-יהודה.



לדברי החברה, הייחוד הטכנולוגי הברור המקנה למוצרי החברה יתרון במחיר ובגודל הרכיבים, כמו גם זיהוי השוק העתידי המסתמן כגדול במיוחד של תחום החיבוריות האופטית בין צ'יפים אלקטרונים (optical chip to chip interconnection) הביא את החברה להחלטה לצאת לגיוס הון נוסף.



אקסלום, המעסיקה כיום 8 עובדים בתל אביב, הוקמה ב-2001 על ידי אבנר בדיחי, יזם חברת שלקייס (ShellCase), שי גלבוע, אלי לוטן וסילבי רוקמן. עד כה גייסה החברה כ-2 מיליון דולר מקרן ההון סיכון הייפיריון, המתכוונת להמשיך ולהשקיע בחברה גם בגיוס הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully