וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגד תובעת 52 מיליון שקל מהרשות הפלסטינית

אמיר הלמר

20.11.2002 / 16:16

התביעה - בגין נזקי השנה הראשונה של האינתיפאדה; נזקי השנה השניה מוערכים בכ-120 מיליון שקל נוספים; הקוארפרטיב יבקש לעקל הפיצוי מכספי הרשות המוחזקים בידי ישראל

אגודת התחבורה הציבורית אגד צפויה להגיש מחר בבוקר תביעה כנגד הרשות הפלסטינית, וכן תביעה אישית כנגד יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, לבית המשפט המחוזי בתל אביב. התביעה שתוגש תעמוד על סך של 52 מיליון שקל בגין הנזק שנגרם, להערכת אגד, בשנת האינתיפאדה הראשונה - 2000-2001.

בינתיים, כאמור, בוחרת אגד להגיש תביעה רק בגין נזקי השנה הראשונה. עם זאת, יו"ר מזכירות אגד, אריק פלדמן, מציין כי בכוונת אגד להגיש בעתיד תביעה על נזקי השנה השנייה, שמסתכמים, לטענת האגודה, בכ-120 מיליון שקל נוספים.

התביעה תוגש באמצעות עו"ד אסף כספי ממשרד כספי ושות'. אגד מתכוונת לבקש מביהמ"ש להטיל עיקול זמני על כספי הרשות המוחזקים בידי מדינת ישראל ובידי בנקים הפועלים בישראל ובחו"ל.

אגד מבססת את תביעתה, בין השאר, על עילות נזיקיות ועילות חוזיות. העילה החוזית הינה הפרת הסכם לטובת צד ג', כאשר טענתה של אגד היא שהרשות הפרה את התחייבויותיה עפ"י ההסכמים המדיניים השונים שנכרתו במהלך השנים בין הרשות לבין המדינה, וכי הפרת ההסכמים פגעה באזרחי המדינה.

התביעה מבוססת על אירועים של גרימת נזק מכוון באוטובוסים המסתכמים, לטענת אגד, בלמעלה מ-50 פיגועים בשנה הראשונה, ובכלל זה פיגועי התאבדות, פיגועי ירי וזריקת אבנים, אשר גרמו לירידה משמעותית במספר הנוסעים ולאובדן הכנסה מצטבר.

סכום התביעה מורכב מנזקים לשירותי תחבורה ציבורית שאגד מספקת ולשירותי הסעה אחרים. בגין נזקי תחבורה ציבורית תובעת אגד 50% מן הסכום המוערך - 32 מליון שקל. בגין נזקי שירותי הסעה אחרים תובעת אגד 20% מאובדן הרווח - 20 מיליון שקל.

אגד תובעת, כאמור, רק חלק מהנזקים שנגרמו לה באינתיפאדה, שכן היא זוכה לפיצוי בשיעור חלקי בגין נזקיה, מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully