וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המיתון וההרעה בתוצאותיה: כלל תיירות מנהלת מו"מ עם המערכת הבנקאית לשיפור מבנה החוב שלה

אלי דניאל

20.11.2002 / 16:25

לכלל אשראי בנקאי בסך של כ-342 מיליון שקל, מזה אשראי שוטף של כ-108.7 מיליון שקל; המו"מ תלוי בהתחייבויות החברה להון עצמי מינימלי של 80 מיליון שקל



המצב הכלכלי הקשה במשק בכלל ובענף התיירות בפרט, כמו גם ההפסדים המתמשכים ותזרים המשומנים השלילי, הובילו את כלל תיירות , הנמצאת בשליטת אי.די.בי פיתוח , לנהל מגעים עם המערכת הבנקאית לצורך שיפור מבנה החוב והחזרי המימון. בכלל תיירות מציינים כי תוצאות מגעים אלה תלויים בהתחייבויותיה לעמידה בהון עצמי מינימלי של 80 מיליון שקל, התחייבות אשר ככל הידוע ניתנה לבנק הפועלים .



בהקשר זה ניתן לציין כי אותו מוסד בנקאי התיר לחברה לחרוג "באופן חד פעמי" מתנאי זה, אלא שמאז תחילת השנה ועד לימים אלה נמוך הונה העצמי של החברה מ-80 מיליון שקל - בתום הרבעון השלישי של השנה הסתכם הונה העצמי של החברה בכ-53 מיליון שקל והוא היווה כ-9% מהמאזן.



להנהלת כלל תיירות אין ביטחון בהצלחת המגעים עם הבנקים, והיא מציינת כי במידה והמגמה הקיימת בענף תימשך ולא יימצאו מקורות מימון נוספים, לרבות מימון מבעלי המניות או ממקורות בנקאיים ואחרים, עשויה החברה להידרש לממש נכסים. על פי מאזנה של החברה ליום ה-30 בספטמבר 2002, נראה כי היא קיבלה ברבעון החולף אשראי בהיקף של כ-7.5 מיליון שקל מהחברה האם - אי.די.בי פיתוח.



בינתיים, החברה החלה לממש נכסים כבר ברבעון השלישי של השנה עת היא מכרה את החזקותיה - 10% מהון המניות - בחברה קפריסאית שהחזיקה במלון בן 200 חדרים המצוי באי, בתמורה לכ-2.1 מיליון שקל. וזאת, לאחר שבשנת 1999 היא שילמה עבור מניות אלה 750 אלף דולר.



את הרבעון השלישי של השנה סיימה כלל תיירות עם הפסד של כ-2.5 מיליון שקל, הרעה לעומת רווח של 841 אלף שקל שהושג ברבעון המקביל. צניחה חדה נרשמה גם בשורה העליונה כאשר ההכנסות התכווצו בכ-44% והסתכמו בכ-97.7 מיליון שקל.



האשראי הבנקאי אותו נטלה החברה הסתכם בתום הרבעון השלישי בכ-342 מיליון שקל, מזה אשראי שוטף של כ-108.7 מיליון שקל. מנגד, יתרת האמצעים הנזילים (מזומנים ושווי מזומנים) של החברה היתה נמוכה הרבה יותר והסתכמה בכ-22.4 מיליון שקל. במהלך הרבעון השלישי של השנה היה לכלל תיירות תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בסך של כ-15.9 מיליון שקל, מה שהביא אותה לתזרים שלילי של כ-23.5 מיליון שקל מאז תחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully