וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות במניות השבבים; ענקית הפרסום אינטרפבליק נופלת בכ-5% בעקבות חקירה

דפנה מאור

20.11.2002 / 16:43

פייזר מאבדת 7.6% לאחר שהנציבות האירופית דחתה את מועד אישור רכישת פרמסיה; HP יורדת ב-1% לקראת פרסום הדו"ח



מניות השבבים רושמות את המגמה המובהקת ביותר היום בוול סטריט, ומדד המוליכים למחצה עולה ב-1.3%. מדדי הבלו צ'יפ רושמים נסיגות קלות בשל ירידות במניות התרופות ובמניות יצרניות המחשבים. HP, הנסחרת במדד דאו ג'ונס, נסוגה באחוז לקראת פרסום דו"חותיה הערב.



בחזית המקרו: התחלות הבנייה באוקטובר נסוגו ב-11.4% לעומת ספטמבר לקצב שנתי של 1.603 מיליון יחידות. ספטמבר היה חודש יוצא דופן בו נרשמה הרמה הגבוהה יותר בפעילות הבנייה מאז 1986. מתחילת השנה התבצעו 1.444 מיליון התחלות בנייה, לעומת 1.377 ב-10 החודשים המקבילים ב-2001. מגזר הנדל"ן נחשב למאיץ העיקרי של הצמיחה בארה"ב עתה, אם כי יש המזהירים כי גם בו טמונה בועה שעלולה לפקוע ולחולל נזק.



אינטרפבליק (סימול IPG), ענקית הפרסום האמריקאית, הודיעה כי רשות ני"ע חוקרת את אי הסדרים החשבונאיים אשר הובילו לתיקונים של 181 מיליון דולר בדיווחיה מאז שנת 1997. מנייתה יורדת ב-5.1%. אינטרפבליק פירסמה באיחור של חמישה ימים את תוצאותיה המלאות לרבעון השלישי, לאחר שנאלצה לדחות את פרסומן בשל ביקורת חוזרת של עסקות שנרשמו באופן לא נאות בחטיבת מק'אן אריקסון.



ברבעון השלישי רשמה החברה רווח של 7.5 מיליון דולר או 2 סנט למניה, לעומת הפסד של 481.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הכנסותיה ברבעון השלישי היו 1.5 מיליארד דולר - ירידה של 7.4% לעומת התקופה המקבילה.



יבמ עורכת שינוי מהותי בתקציבי המחקר שלה. במהלך שלוש השנים הקרובות תסיט החברה מיליארד דולר מתקציבי המו"פ, מתחומים מסורתיים של חומרה וטכנולוגיית מחשבים לתחומים של שירותי ייעוץ ומחשוב. מנייתה יורדת ב-0.3%.



היולט פקארד תפרסם היום את הדו"ח הראשון שלה לאחר ביצוע המיזוג עם קומפאק, ומנייתה יורדת ב-1%. המשקיעים ימתינו לראות האם חל צמצום בהפסדים של עסקי המחשבים האישיים והמחשבים לארגונים שלה, הודות למיזוג עם קומפאק, והקיצוץ בהוצאות שהתבצע במהלכו.



תחזית האנליסטים על פי פירסט קול היא כי HP תרשום ברבעון המדווח, הרביעי בשנת הכספים שלה, רווח של 21-24 סנט למניה לפני פריטים חד פעמיים, על הכנסות של 17.3 מיליארד דולר. התחזית לרבעון הכספים הראשון היא לרווח של 23-31 סנט למניה על הכנסות של 18.9 מיליארד דולר.



הנציבות האירופית דחתה את מועד הפסיקה לגבי אישורה של רכישת חברת התרופות פרמסיה (סימול PHA) על ידי פייזר (סימול PFE) תמורת 53 מיליארד דולר. הדחייה ממועד קודם של 29 בנובמבר נקבעה בשל בקשת הנציבות לקבל מידע נוסף מהחברות. מניית פייזר נופלת ב-7.6%; פרמסיה יורדת ב-1.6%.



ליהמן ברדרס העלה את המלצתו על חברת הביוטכנולוגיה ביוג'ן ל"משקל יתר" מ"משקל שווה". מניית ביוג'ן עולה ב-3.5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully