וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מגמה חיובית במדדים המובילים; לומניס מוסיפה 8% על רקע ההקלה בתנאי הסף מבנק הפועלים

עידו אלון

20.11.2002 / 23:03

בנק הפועלים הקל על יחס החוב ל-EBITDA בו צריכה החברה לעמוד ב-2002; קומברס עולה ב-3% ואמדוקס מאבדת כ-3%; ורינט עולה ב-7%;



המסחר בוול סטריט מתאפיין בפתיחה תנודתית. לאחר נתוני מקרו מאכזבים, ועל רקע עונת הדו"חות לרבעון השלישי המתקרבת לסיומה, נסחרים כעת המדדים בעליות וזאת לאחר שהדאו נסחר בירידה קלה. הנאסד"ק מוסיף כעת כ-1% והדאו עולה בכ-0.2%.



אתמול איבדו המדדים גובה לאחר תחזיות מאכזבות מצד קמעונאית הענק הום דיפו ותוצאות מאכזבות למדי מכיוון מאזן הסחר של ארה"ב, שהציג גידול בגירעון המסחרי.



היום התפרסמו נתוני התחלות הבנייה של בתים חדשים בארה"ב. תחום זה הצליח לשמור בשנים האחרונות על יציבות למרות הירידה שנרשמה בפרמטרים כלכליים אחרים במשק האמריקאי. אולם הדו"ח שפורסם היום הצביע על ירידה חדה בחודש אוקטובר לעומת ספטמבר.



בשלהי עונת הדו"חות, תפרסם היום לאחר המסחר חברת HP את דו"חותיה לרבעון הפיסקלי הרביעי שלה. החברה, אחת מרכיבי מדד הדאו ג'ונס, צפויה לדווח על רווח נקי של 22 סנט למניה - עלייה משמעותית מרווח נקי של 8 סנט למניה ברבעון המקביל.



בין המניות הישראליות הכבדות נרשמת בשעה זו מגמה מעורבת. אמדוקס מאבדת 2.7% למחיר של 10 דולרים וצ'ק פוינט יורדת ב-0.3% למחיר של 15.2 דולר. לעומתן, קומברס עולה ב-3% למחיר של 10.5 דולרים ומרקורי מוסיפה 1.2% למחיר של 29.5 דולר.



מניית לומניס מרכזת היום עניין ועולה ב-8% למחיר של 2.7 דולרים לאחר שהחברה הודיעה אמש כי קיבלה הקלות מבנק הפועלים לגבי תנאי הסף (קובננטס) בהם עליה לעמוד כדי להמשיך ליהנות מהלוואות הבנק. לומניס חייבת להפועלים כ-176 מיליון דולר בשלוש הלוואות, והיא לא עמדה ברבעון האחרון ביחס ה-EBITDA שנקבע בינה לבין הבנק - שליש מהיקף החוב. לכן, על פי ההסכם היא נדרשה להחזיר את החוב עד תום ספטמבר האחרון. מאחר שלא היה ביכולתה של החברה לעמוד בכך, ויתר הבנק לחברה ונקבע כי מעתה לומניס צריכה לעמוד ביחס חוב ל-EBITDA של 3.7, עד תום שנת 2002. מניית לומניס נותרה אמש ללא שינוי ושווי השוק של החברה בנאסד"ק מסתכם ב-94 מיליון דולר.



מניית שופרסל עתידה להימחק מהמסחר בבורסת ניו יורק (NYSE), לאחר שהחברה הודיעה היום כי הדירקטוריון שלה החליט אתמול לפעול לשם מחיקת ה-American Depositary Shares המייצגות מניות רגילות של החברה, מהבורסה בניו יורק.



שופרסל רשמה את ניירות הערך שלה למסחר ב-NYSE במהלך שנת 1997, והמסחר היומי הממוצע בהן עמד בתקופה האחרונה על 636 ADSs, כלומר, מחזור יומי של פחות מ-10,000 דולר. כל ADS של החברה, הנסחרת כיום במחיר של 10.33 דולרים, מייצגת חמש מניות רגילות של שופרסל. בשופרסל מציינים כי בעלי מניות המחזיקים ב-ADS של החברה יוכלו להחליפן במניות רגילות הנסחרות בבורסה של תל אביב. המניה מאבדת כעת 3.2% למחיר של 10 דולרים.



מניית חברת הכבלים מתב הנסחרת לפי שווי שוק של 152 מיליון דולר, נסחרת כעת ללא שינוי. החברה דיווחה היום על הכנסות של 127.5 מיליון שקל לרבעון השלישי - דומות לאלו של הרבעון השני וגבוהות ב-8% מהכנסות הרבעון המקביל. הגידול בהכנסות, למרות הירידה במספר המנויים של החברה, הוא תוצאה של הגידול בהכנסות משירותי הטירינג - שיווק חבילות ערוצים - המשך המעבר של המנויים לשירותים הדיגיטליים וכניסת החברה לתחום אספקת האינטרנט המהיר בכבלים החל מחודש אפריל השנה.



בשורה התחתונה דיווחה מתב על רווח נקי של 9.4 מיליון שקל לעומת הפסד נקי של 66 מיליון שקל ברבעון מקביל. מניית מתב מרכזת גם היא מחזורים נמוכים בנאסד"ק, והמחזור הממוצע שלה עומד על 590 מניות - כ-6,300 דולר.



עוד בולטות מניית ורינט שעולה ב-7% למחיר של 14.7 דולר, ומניית ברן (סימול BRAN) שממשיכה להישחק ויורדת ב-6% למחיר של 5.5 דולרים. ברן החלה להיסחר בנאסד"ק ביום שישי במחיר של 6.25 דולרים. מניית אם סיסטמס יורדת ב-3.2% למחיר של 6.9 דולרים. היום הודיעה החברה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת ARM המייצרת מיקרו מעבדים ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-970 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully