וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות הטכנולוגיה מושכות לעליות; מדד מניות השבבים מזנק בכ-5%

רן דוידוב

20.11.2002 / 21:39

IBM עולה ב-1.5% לאחר שהודיעה על גיוס 2 מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח; HP עולה ב-1% לקראת פרסום הדו"ח; ענקית הפרסום אינטרפבליק יורדת ב-1.8% בעקבות חקירה



מניות הטכנולוגיה מובילות את וול סטריט לעליות שערים. מניות הבלו צ'יפ נותרות מעט מאחור כתוצאה מהאטה בשוק הדיור האמריקאי. מדד מניות הטכנולוגיה הנאסד"ק עולה בכ-2% ואילו מדד דאו ג'ונס מסתפק בעלייה של כ-0.5%. מניות השבבים מובילות את העלייה לצד מניות ציוד הרשתות מניות האינטרנט - מדד המוליכים למחצה מזנק בכ-5%. HP, הנסחרת במדד דאו ג'ונס, עולה ב-1% לקראת פרסום דו"חותיה הערב.



בחזית המקרו: התחלות הבנייה באוקטובר נסוגו ב-11.4% לעומת ספטמבר לקצב שנתי של 1.603 מיליון יחידות. ספטמבר היה חודש יוצא דופן בו נרשמה הרמה הגבוהה יותר בפעילות הבנייה מאז 1986. מתחילת השנה התבצעו 1.444 מיליון התחלות בנייה, לעומת 1.377 ב-10 החודשים המקבילים ב-2001. מגזר הנדל"ן נחשב למאיץ העיקרי של הצמיחה בארה"ב עתה, אם כי יש המזהירים כי גם בו טמונה בועה שעלולה לפקוע ולחולל נזק.



אינטרפבליק (סימול IPG), ענקית הפרסום האמריקאית, הודיעה כי רשות ני"ע חוקרת את אי הסדרים החשבונאיים אשר הובילו לתיקונים של 181 מיליון דולר בדיווחיה מאז שנת 1997. מנייתה יורדת ב-1.8%. אינטרפבליק פירסמה באיחור של חמישה ימים את תוצאותיה המלאות לרבעון השלישי, לאחר שנאלצה לדחות את פרסומן בשל ביקורת חוזרת של עסקות שנרשמו באופן לא נאות בחטיבת מק'אן אריקסון.



ברבעון השלישי רשמה החברה רווח של 7.5 מיליון דולר או 2 סנט למניה, לעומת הפסד של 481.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הכנסותיה ברבעון השלישי היו 1.5 מיליארד דולר - ירידה של 7.4% לעומת התקופה המקבילה.



יבמ עורכת שינוי מהותי בתקציבי המחקר שלה. במהלך שלוש השנים הקרובות תסיט החברה מיליארד דולר מתקציבי המו"פ, מתחומים מסורתיים של חומרה וטכנולוגיית מחשבים לתחומים של שירותי ייעוץ ומחשוב. מריל לינץ' מסר שהחברה תגייס כ-2 מיליארד ד' באמצעות הנפקת אג"ח גלובלי ומנייתה עולה ב-1.5%.



היולט פקארד תפרסם היום את הדו"ח הראשון שלה לאחר ביצוע המיזוג עם קומפאק, ומנייתה עולה ב-1%. המשקיעים ימתינו לראות האם חל צמצום בהפסדים של עסקי המחשבים האישיים והמחשבים לארגונים שלה, הודות למיזוג עם קומפאק, והקיצוץ בהוצאות שהתבצע במהלכו.



תחזית האנליסטים על פי פירסט קול היא כי HP תרשום ברבעון המדווח, הרביעי בשנת הכספים שלה, רווח של 21-24 סנט למניה לפני פריטים חד פעמיים, על הכנסות של 17.3 מיליארד דולר. התחזית לרבעון הכספים הראשון היא לרווח של 23-31 סנט למניה על הכנסות של 18.9 מיליארד דולר.



הנציבות האירופית דחתה את מועד הפסיקה לגבי אישורה של רכישת חברת התרופות פרמסיה (סימול PHA) על ידי פייזר (סימול PFE) תמורת 53 מיליארד דולר. הדחייה ממועד קודם של 29 בנובמבר נקבעה בשל בקשת הנציבות לקבל מידע נוסף מהחברות. פייזר אמרה כי הדחייה מסכנת את קיום העסקה. מניית פייזר יורדת ב-1%; פרמסיה יורדת גם היא ב-1%.



ליהמן ברדרס העלה את המלצתו על חברת הביוטכנולוגיה ביוג'ן (סימול BGEN) ל"משקל יתר" מ"משקל שווה". מניית ביוג'ן מזנקת ב-7.7%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully