וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופיקס: ההכנסות מבתי הקפה מתכווצות, הפסד תפעולי ברבעון

קובי ישעיהו

30.11.2017 / 19:32

קופיקס ממשיכה להציג הדרדרות בתוצאותיה העסקיות. הכנסותיה אמנם גדלו ב-5.4% לכ-77 מיליון שקל ברבעון השלישי, אולם היא עברה להפסד תפעולי של כ-1.2 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-1.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

התור בקפה Cofix, מרכז תל אביב, שמוכר הכול ב-5 שקלים, אוקטובר 2013. מערכת וואלה!
קופיקס/מערכת וואלה!

חברת קופיקס , הנמצאת בשליטת היזם ואיש העסקים אבי כץ ומפעילה רשת של בתי קפה מוזלים באמצעות החברה-הבת אורבן קופיקס, לצד רשת מרכולים בשם סופר קופיקס, ממשיכה להציג הידרדרות בתוצאותיה העסקיות.

קופיקס דיווחה הערב (ה') כי הכנסותיה אמנם גדלו ב-5.4% לכ-77 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2017, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אולם היא עברה להפסד תפעולי של כ-1.2 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-1.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה הציגה קופיקס הפסד נקי של כ-830 אלף שקל ברבעון, לעומת רווח של כ-1.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה קופיקס עלייה של 25% בהכנסות לרמה של כ-230 מיליון שקל, כשפעילות בתי הקפה מתכווצת בכ-18% והכנסותיה עומדות על כ-80 מיליון שקל, למרות העלאת מחיר של 20% ל-6 שקלים שביצעה קופיקס בפברואר השנה. ההכנסות מפעילות המרכולים גדלו בכ-71% ל-152 מיליון שקל בתקופה זו לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לצד הירידה בהכנסות התכווץ גם הרווח התפעולי מפעילות בתי הקפה ב-66% לרמה של כ-3.3 מיליון שקל, בעוד ההפסד התפעולי מפעילות המרכולים עמד על כ-4 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה.

בשורה התחתונה רשמה קופיקס הפסד של 170 אלף שקל, לעומת רווח נקי של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

נכון להיום מפעילה קופיקס 134 סניפי בתי קפה ו-30 מרכולים. בנוסף, פעילות החברה ברוסיה, באמצעות החברה הרוסית בה מחזיקה החברה הבת אורבן קופיקס כ-36% . החברה החלה לפעול לפני כשנה וחצי ומונה כיום 33 סניפים במוסקבה ו-3 סניפים בסנט פטרסבורג.

נזכיר כי כבר ברבעון השני השנה דיווחה קופיקס כי מכירות בתי הקפה שלה הצטמקו ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-24 מיליון שקל. השורה התפעולית של קופיקס הצביעה אז על מעבר להפסד של 263 אלף שקל ברבעון השני, לעומת רווח של 1.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, רשמה קופיקס הפסד רבעוני של 152 אלף שקל, לעומת רווח נקי של כ-1.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

במקביל לפרסום הדוחות עדכנה היום קופיקס כי המשא-ומתן עם קבוצת משקיעים (שאיתם חתמה אורבן קופיקס על שיתוף-הפעולה במיזם ברוסיה) בנוגע לפיתוח והקמה של רשת בתי קפה באירופה ולאחר מכן בעוד מקומות בעולם (מחוץ לישראל, רוסיה, ארה"ב וטורקיה) עדיין לא הסתיים, למרות פרק זמן של חצי שנה שנקצב להשלמתו, והמשא-ומתן בין הצדדים נמשך.

יקי ודמני, מנכ"ל החברה, ציין היום כי "מהדוחות הכספיים ניתן לראות כי החברה פועלת לגידול וצמיחת פעילותה בישראל תוך ביצוע צעדים אסטרטגיים להגדלה משמעותית של המכירות במקביל לצעדי התייעלות. בנוסף, החברה מממשיכה להרחיב את אחיזתה ופעילותה הבינלאומית בטריטוריות השונות אליהם נכנסה".

  • עוד באותו נושא:
  • קופיקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully