וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי בברזיל העלה את שיעור הריבית באחוז לרמה של 22% - הרמה הגבוהה ביותר מאז יוני 1999

רונן סרברניק

20.11.2002 / 21:52

הצעד נועד להאט את רמת האיפלציה אשר נסקה לרמה של 8.45%; לפי מספר כלכלנים, צפויה האינפלציה במדינה להמשיך לנסוק ולהגיע ל-10% בשנה הבאה



הבנק המרכזי של ברזיל העלה את שיעור הריבית בפעם השניה בחודשיים האחרונים באחוז נוסף, בניסיון להילחם באינפלציה המואצת שתוקפת את המדינה מאז 2000 בעקבות הצלילה בשווי המטבע.



הבנק המרכזי העלה את שיעור הריבית לרמה של 22% - השיעור הגבוה מאז יוני 1999. שיעור הריבית במקסיקו קטן פי 3 מזה שבברזיל. המהלך אשר נועד להאט את האינפלציה הינו אחד מהמהלכים האחרונים שייעשה הנשיא העוזב ארמיניו פראגה, לפני שיוחלף ע"י הנשיא הנבחר, לואיס אינאסיו לולה דה סילבה.



בכירים בקרן המטבע העולמית נפגשים עם היועצים הכלכליים של השניים השבוע בניסיון לסייע לממשלה החדשה שתוקם להגביל את ההוצאות הממשלתיות ולהצליח ולעמוד בהתחייבות ברזיל לתשלום חוב בסך 30 מיליארד דולר.



שיעורי ריבית גבוהים מעכבים את התאוששות הכלכלה אשר עומדת במקום מזה 12 חודשים. כמו כן, האינפלציה הגבוהה מייקרת את החובות שעל הממשלה לשלם לקרן המטבע העולמית ולבנק העולמי.



מספר אנליסטים אמרו כי החלטת הבנק המרכזי של ברזיל לא יצליח להאיט את האינפלציה אשר האיצה לרמה של 8.45% בחודש אוקטובר, ואשר צפויה, לפי מספר כלכלנים, לנסוק לרמה של 10% בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully