וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזם ידין קאופמן - ברשימת 100 המשפיענים של Foreign Policy

5.12.2017 / 17:02

המגזין היוקרתי בחר בקאופמן בין היתר בשל פעילותו לקידום ההיי טק הפלסטיני והפיכת האזור ל"סטארט אפ ריג'ן". ישראלים קודמים שזכו להיכלל ברשימה: בנימין נתניהו, איימן עודה, אהוד ברק ודוד גרוסמן

טקס רשימת המשפיעים של פורין פוליסי. יח"צ,
הבחירה במשפיענים הגלובליים של המגזין foreign policy/יח"צ

המגזין האמריקני הנחשב בתחומי הפוליטיקה והיחסים הבינלאומיים, Foreign Policy, בחר ביזם הישראלי ידין קאופמן לאחד מ-100 המשפיעים הגלובליים שלו לשנת 2017. קאופמן נבחר בין היתר בשל פעילותו לקידום "אקו-סיסטם" של היי טק בגדה המערבית, כולל קרן ההון-סיכון שמתמקדת בסטרט אפים פלסטיניים ותכנית התמחות של צעירים מהגדה בחברות ישראליות מובילות. קאופמן אשר פרסם מאמר שזכה לשבחים רבים הציג תפיסה כוללת של הפיכת האזור מ"סטארט-אפ ניישן", ל"סטארט אפ ריג'ן".

קאופמן הוא בין הישראלים הבודדים שזכו להיכלל ברשימה היוקרתית. לפני כשנתיים נבחר ח"כ איימן עודה לרשימה, ב-2012 נבחרו ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה לשעבר ואז שר הביטחון אהוד ברק וב-2010 נבחרו הסופר דוד גרוסמן ואיש העסקים שי אגסי.

קאופמן, המחזיק בתארים מפרינסטון והרווארד, עוסק בהשקעות הון סיכון כבר משנות ה-80 באמצעות קרן אתנה – קרן ההון סיכון הראשונה בישראל. הוא היה אחד ממייסדי קרן ההון סיכון Veritas שהובילה השקעות בחברות כגון גילת רשתות לווין, אם-סיסטמס, ואחרות - וכן היה אמון על הקמתה של "תמורה" קרן ציבורית ללא כוונות רווח לתמיכה וקידום של ענף ההיי טק בישראל.

לפני כשש שנים ידין הקים את קרן Sadara – קרן ההון סיכון הראשונה שמתמקדת בהשקעה בחברות טכנולוגיה פלסטיניות וב-2014 הוא יסד תכנית התמחות לצעירים פלסטיניים בעלי תארים אקדמאיים, בחברות טכנולוגיות ופיננסיות מובילות בישראל.

בימים אלה פועל ידין יחד עם שותפו סעד נאשף להקמתה של קרן הון סיכון נוספת שתתמקד אף היא בסטרט אפים ומיזמים ברשות הפלסטינית, וגם בחברות ירדניות ובחברות ישראליות עם לפחות יזם ערבי אחד.

קאופמן אף לקח חלק בפאנל מיוחד באירוע הגאלה שערך המגזין לכבוד 100 הזוכים, ושם דיבר בין היתר על פיתוח כלכלי באזורי קונפליקט, ובפרט כשזה מגיע לישראל ולפלסטיניים, ועל האחריות של המגזר העסקי כלפי הקהילה. "פיתוח כלכלי ברשות הפלסטינית חיוני גם לישראל וגם לפלסטינים. אם אצל השכנים שלנו יהיה שגשוג כלכלי – ולא עוני, אבטלה וייאוש – זה ייטיב עם האזור כולו.

"בגדה ישנם יזמים צעירים ומוכשרים שיכולים להביא למהפך בכלכלה ובחברה הפלסטינית, בדומה למה שקרה בישראל עם הפיכתה לסטארט אפ ניישן בתוך זמן קצר יחסית. אנו כבר עדים לניצנים, הכוללים סטארט אפים פלסטיניים ראשונים המפתחים ברובם שירותים באינטרנט עבור השוק דובר-הערבית הגדול במזרח התיכון וצפון אפריקה. שיפור בכלכלה וברמת החיים הפלסטינית לבד לא יביא שלום – אך זה צורך קריטי בפני עצמו, ויעזור לייצר את התנאים שישפרו את הסיכויים שנוכל להגיע להסדר".

נשיא צרפת מקרון בנאום על אלימות נגד נשים בארמון האליזה, 25 בנובמר 2017. רויטרס
נכלל גם הוא ברשימה. עמנואל מקרון/רויטרס

המגזין, שמעניק מדי שנה את התואר היוקרתי לשורת אישים בעלי השפעה חברתית וציבורית בתחומי הפוליטיקה, הדיפלומטיה, המדע והאמנות, בחר השנה גם בנשיא צרפת עמנואל מקרון, מנהל הקמפיין ויועצו האסטרטגי לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ סטיב באנון, הפוליטיקאי הבריטי ומנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין, הנשים שעמדו מאחורי קמפיין "MeToo#" וחשפו את מעלליו של מפיק העל הארווי ויינסטין, צ'לסי מאנינג (לשעבר בראדלי מנינג) שהדליפה בהיותה חיילת מסמכים מסווגים של צבא ארה"ב לאתר ויקיליקס ועוד.

אישים נוספים שזכו להיכלל ברשימה האקסקלוסיבית במהלך השנים האחרונות היו אלון מאסק, הילרי קלינטון, ביל ומלינדה גייטס, אנגלה מרקל, האפיפיור פרנציסקוס, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו ועוד.

בהתייחסותם לשנה החולפת מציינים במגזין כי 2017 לא דמתה לאף שנה אחרת עם תחילתה של כהונתו של הנשיא דונלד טראמפ, האיום המתעצם מקוריאה הצפונית, היחלשות האיחוד האירופי, מגפת ה"פייק ניוז" המתפשטת בפוליטיקה העולמית, המאבק העולמי נגד הטרדות מיניות ועוד.

לרשימת הזוכים של השנה - לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully