וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פה זה לא אירופה, וטוב שכך: ההבדלים בין השווארמה בישראל לזו שבאירופה

21.12.2017 / 8:15

באיחוד האירופי מתכננים להוציא את מכירת השווארמה מחוץ לחוק, לאחר שהתברר כי היא מסכנת את הבריאות וגורמת למחלות לב. לכם אין צורך לדאוג מהמאכל האהוב, מאחר שבישראל המצב טוב ובריא בהרבה. מדוע? ההסבר בפנים

אין הרבה מאכלים המזוהים יותר עם הקולינריה הישראלית משווארמה, ולא קשה להבין מדוע. דומה כאילו היא איתנו מאז קום המדינה, וטוב שכך. ילדים אוהבים אותה, מבוגרים אוהבים אותה, היא זמינה כמעט בכל פינת רחוב, ונהנים ממנה על בסיס יומי אנשים מכל המעמדות הסוציו-אקונומיים. אבל עם כל הכבוד לזמינות ולמחיר ולמעמד המיתולוגי, מה שהופך את השווארמה הישראלית לכל כך פופולרית ואהובה זה שלפני הכל, היא טעימה. זה לא השתנה בעבר, זה לא משתנה בהווה, ותאמינו לנו, זה לא הולך להשתנות בעתיד.

שווארמה. ShutterStock
ברוב המקרים שתזמינו שווארמה תקבלו בשר הודו, שהוא הרבה יותר בריא ממקביליו/ShutterStock

לאחרונה פורסם במספר כלי תקשורת כי באירופה מתכננים להוציא את מכירת השווארמה מחוץ לחוק, זאת בשל תיבול בפוספטים ובזרחן שעלולים לגרום למחלות לב. כאן חובה לעצור ולעמוד על ההבדלים בין השווארמה שנמכרת מחוץ לישראל, וזו שאתם בוודאי אכלתם אתמול עם המשפחה, שתאכלו היום בהפסקת הצהריים, שתאכלו מחר בערב, עם החברים. כי ההבדלים משמעותיים. מדובר, כמעט, במאכל אחר לגמרי.

ברוב דוכני הדונר קבב המפורסמים באירופה הבשר הינו בשר בקר מעובד או בשר כבש מעובד, שנחשב פחות בריא, ובוודאי שלא טרי, מה שמקטין את הערכים התזונתיים ומגדיל, בו בזמן, את האפשרות למחלות שונות.

בישראל, כאמור, זה סיפור אחר לגמרי, לשמחתנו הרבה. קודם כל, ב-60 עד 70 אחוז מהמקרים שתזמינו את אחד המאכלים הלאומיים שלנו, תקבלו בשר הודו. האם ידעתם שישראל מדורגת במקום הראשון בצריכת הודו לנפש? כן, קראתם נכון: הישראלי הממוצע אוכל כ-13 ק"ג של הודו בשנה, כפול מהאמריקאי הממוצע, למשל. בייצור בשר הודו אנחנו מדורגים במקום השמיני בעולם, עם למעלה מ-125 טון בשנה, מה שאומר שבניגוד למדינות רבות באירופה, בישראל אין מחסור של הודו, וטוב שכך.

שווארמה דונר קבב. ShutterStock
מעובד, פחות בריא ולא טרי. דונר קבב באירופה/ShutterStock

בשר ההודו נחשב הרבה יותר בריא ממקביליו. אז יאללה, תוסיפו קצת סלט, עמבה וטחינה, וקיבלתם ארוחה מזינה, בריאה, ומעל הכל - טעימה בטירוף. בתיאבון!

שווארמה הודו לא רק קונים, גם עושים: מתכון לשווארמה ביתית מושלמת

וואלה! NEWS בשיתוף מועצת הלול
  • עוד באותו נושא:
  • שווארמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully