וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכן, מחלקה ראשונה: השירות החדש של ביטוח לאומי המסייע למאושפזים בבתי החולים

1.1.2018 / 8:11

בכל בתי החולים של שירותי בריאות כללית, כמו גם במרכזים רפואיים גדולים נוספים, פועל בשנה האחרונה שירות חדש המסייע למאושפזים ליהנות מטיפול אישי במיצוי זכיותיהם לקצבאות הביטוח הלאומי בלי טרחה מיותרת. מי זכאי לו, איך בדיוק זה עובד והיכן ניתן לקבל את השירות?

מחלקה לטיפול נמרץ. ShutterStock
"מחלקה ראשונה" מאפשר ליהנות מטיפול אישי הנוגע למיצוי זכויות המאושפזים/ShutterStock

הדבר האחרון שאנחנו רוצים כשאנחנו מאושפזים בבית חולים, בין אם בגלל מחלה או בגלל ניתוח, הוא להתמודד עם ביורוקרטיה. הדבר נכון כמובן גם לגבי בני המשפחה או החברים היקרים לנו. כדי להקל על החוויה הקשה ממילא, החלו בביטוח הלאומי בשירות חדש בשם "מחלקה ראשונה", אשר כבר מופעל בבתי החולים, ומטרתו לסייע למאושפזים ליהנות מטיפול אישי במיצוי זכויותיהם לקצבאות הביטוח הלאומי, מדובר בסיוע בהגשת תביעות לקצבאות נכות ולקצבאות לילדים נכים או קצבאות לשירותים מיוחדים, כבר בעת האשפוז הרפואי.

שירות זה מונע טרחה וכאב ראש מיותר כמו הגשת התביעה עצמה, איסוף מסמכים רפואיים, או אפילו את הצורך להסתייע, לעתים, בעורכי דין או בחברות למימוש זכויות כאלה ואחרות.
היוזמה היפה הזו פועלת בכל בתי החולים של שירותי בריאות כללית, כמו גם במרכזים רפואיים גדולים נוספים. אז איך זה עובד? קודם כל, עם דיסקרטיות מלאה: כל אדם שיגיע לבית החולים ויאובחן באחת האבחנות שסומנו במערכות בתי החולים, יישאל האם הוא מוכן שהמוסד יעביר את המידע הרפואי בעניינו לביטוח הלאומי.

לאחר מכן, חולים המאושפזים עם פוטנציאל לקבל קצבאות נכות, שירותים מיוחדים או קצבאות לילדים נכים, יקבלו פנייה אישית מעובדת סוציאלית, בהתאם למידע שהועבר אליה מהביטוח הלאומי ומבתי החולים. אשת המקצוע תציע לחולים להגיש באמצעותה בקשה לבדיקת זכאות לקצבאות מהביטוח הלאומי.

משאבת אינפוזה. ShutterStock
מטרת השירות היא לקבל החלטה מבלי לזמן את החולה לבדיקה בוועדה רפואית/ShutterStock

על סמך מסמכי בית החולים, הביטוח הלאומי יעשה את מירב המאמצים לסיים את הטיפול בתביעה תוך 30 יום. וכאן מגיע אלמנט לא פחות חשוב: במידת האפשר, המטרה היא לקבל החלטה ולאשר את תשלום הקצבה, מבלי לזמן את החולה לבדיקה בוועדה רפואית, ובכך למנוע טרחה מיותרת. במרבית המקרים מאושרת הזכאות הנ"ל ללא בדיקת ועדה רפואית. הביטוח הלאומי משלם לזכאים את הקצבה במישרין, הישר לחשבון הבנק, ושולח מכתב והודעת SMS לזכאים.

במסגרת השירות החדש, שהושק ב-2015 בשני בתי החולים שיבא-תל השומר וסורוקה, התקבלו עד היום למעלה מ-15 אלף תביעות לקצבאות, ורובן אושרו ללא דרישה מהחולה להגיע לוועדה רפואית, או לבדיקה נוספת.

מהביטוח הלאומי נמסר כי הכוונה היא לפרוש את השירות לבתי חולים נוספים, כשהמטרה המוצהרת היא לצרף בשנה הקרובה לפחות עוד חמישה בתי חולים גדולים לאלה המציעים את השירות כיום. כמו כן, בביטוח הלאומי מעוניינים להרחיב את השירות גם לציבור הקשישים המאושפזים, שעשויים להיות זכאים לקצבת סיעוד בנוסף לקצבאות הזקנה, כמו גם לילדים בעלי מוגבלות המטופלים במכונים להתפתחות הילד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

רשימת בתי החולים בהם פועל השירות, נכון להיום:

בילינסון (פתח תקוה)
גהה (פתח תקוה)
שניידר (פתח תקוה, של שירותי בריאות כללית)
השרון (פתח תקוה)
העמק (עפולה)
הרצפלד (גדרה)
יוספטל (אילת)
כרמל (חיפה)
רמב"ם (חיפה)
לוינשטיין (רעננה)
מאיר (כפר סבא)
סורוקה (באר שבע)
קפלן (רחובות)
שלוותה (הוד השרון)
שיבא (רמת גן)
שערי צדק (ירושלים)
איכילוב (תל אביב)

וואלה! NEWS בשיתוף הביטוח הלאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully